DX7 / TX7 bank/patch editor

raabje

Korg Gadget!
hallo SF,

Ik heb een TX7 en daarbij een hele bulk met patches en banks gekregen.

De meeste patches zijn me te cheesy en vooral veel varianten op 1 thema. In een bank zitten voor mij meestal maar 2 tot 3 originele geluiden. Ik wil die goede patches in een eigen bank zetten.

Weet iemand een prettige freeware editor om dit te doen? Ik heb al het 1 en ander gedownload, maar dit is vooral spul voor DOS of Windows 3.1.

Als iemand een tip heeft, ik hoor het graag. Ik gebruik Sounddiver om patches te laden, misschien is dit al de oplossing?

Hypra rom had ik gevonden, van Yoozer, op een ander forum. Bedankt voor de link.

Die Hypra rom staat bekend als de betere patches. Ik ben gisteren integraal door de ca. 1000 patches gegaan, ik heb een paar interessante dingen gehoord. Ik zoek nu vooral een beetje ijle strings die passen bij (Detroit) techno, geen bel sounds en Rhodes.... :-)

Dxulator heb ik net geïnstalleerd, ik ga er even mee stoeien.

Ik lees op internet dat vooral de Yamaha factory patches de moeite waard zijn, goed om te weten, 15.000 DX7 patches door akkeren is geen doen.... Alhoewel dit misschien wel sneller klaar is dan zelf een patch schrijven of aanpassen... :-)

Laatst gewijzigd:
Back