midi controller hardware VS ipad

acceptgiro

Thoughts become things
Hoi mensen,

ik ben van plan een novation controller SL MKII te kopen. De reden hiervoor is dat ik geen zin heb om op onderzoek te gaan naar alle parameter cc data die plugins/cubase gebruikt. Ik heb hier een K.ON staan van ESI, maar dat is een hoop gedoe voor cubase en de pods draaien niet echt fijn.

Mijn vraag aan jullie: Is deze controller van novation momenteel de meest ideale omdat hij die auto map software heeft? of zijn er nog andere op de markt of aankomende welke wellicht in prijs idealer zijn?

Zijn trouwens de keys (hoe ze aanvoelen) van dat keyboard zoveel beter dan andere merken?

Zijn trouwens de keys (hoe ze aanvoelen) van dat keyboard zoveel beter dan andere merken?

Op de website staat:
you also get an Italian made, semi-weighted keyboard mechanism
Het lijkt mij dat ze daarmee Fatar bedoelen en dat zijn goede keyboards. Maar de Novation heb ik nog nooit bespeeld.

Het lijkt mij dat ze daarmee Fatar bedoelen en dat zijn goede keyboards. Maar de Novation heb ik nog nooit bespeeld.

Oke nice! Heb even gekeken en die auto map software is toch wel echt te gek!!

Nu nog even overdenken of ik voor de keys of de zero SL ga... Zijn de keys me 300 euro waard.... hmmmm....

Dat wordt mijn ESI K.ON en mijn ESI keycontrol 49 in de verkoop op een nieuw draadje waarschijnlijk!

Ik heb zo'n Zero SL MKII, was er in het begin heel ontevreden mee omdat outomap heel traag werkte.

Later kocht ik een oberheim matrix 6 en toen kwam ik erachter dat ik de Zero met sysex kon programeren.

In ableton kun je hem ook zonder automap gebruiken.

Hij zijn geld best waard maar nu zit ik ook aan een ipad te denken.

Ik heb zo'n Zero SL MKII, was er in het begin heel ontevreden mee omdat outomap heel traag werkte.

Later kocht ik een oberheim matrix 6 en toen kwam ik erachter dat ik de Zero met sysex kon programeren.

In ableton kun je hem ook zonder automap gebruiken.

Hij zijn geld best waard maar nu zit ik ook aan een ipad te denken.

wat bedoel je met traag? Latency, of het auto mapping/learnen van een functie? Want voor mij is het belangrijk dat ik voor diverse software meerdere parameters (meer dan de standaard 8 qucikcontrols in cubase) bijvoorbeeld cc of automation data kan opnemen met een draaiknop

-omnisphere
-predator
-trillian
-stylus rmx
-padshop pro

hier dus willekeurige faders, pods,, kan mappen.

Gaat me puur om de instrumenten. Wellicht voor insert en sends... Maar meer niet.. 40 euro is me dat sowieso al waard. Net als vele andere apps. (auria etc, lemur)

Back