DIY onderdelen voordeeltjes verzameldraad......

sms303

WHAT UR WATCHIN'?!?!
Als zelfbouwer heb je de meest uitéénlopende onderdelen nodig om tot het gewenste product te komen.

Onderstaand een overzichtje van imo de voordeligste webwinkels/Ebay verkopers;
- Voor losse componenten of in kleinere aantallen klop ik regelmatig bij www.dickbest.nl aan
(spacers/boutjes/moertjes/IC voetjes/losse IC's/componenten)
- Banzai Music: Davies 1900 clone knoppen
- Wiringkabel op rol: 18.5 AWG 100mtr op rol
- Tin badje (voor het vertinnen van wiring kabels)
- IDC 10pins female headers (50pcs)
- 100 pcs KF2510 Connector Kits 2.54mm Pin Header + Terminal + Housing KF2510-3P*
- 100 pcs KF2510 Connector Kits 2.54mm Pin Header + Terminal + Housing KF2510-2P*
- 100x Dupont Connector Pin & Wire 24AWG 25cm Long*
- 100pcs XH2.54 Connector Pin & Wire 24AWG 20cm *
- LM394 IC's (equilavent voor MAT02/SSM2210)

Aanbieders op Ebay bieden vaak gratis verzending aan en dit maakt het hierdoor net iets voordeliger dan bij webshops met verzendkosten.

* Deze kan ik helaas niet gebruiken voor het Best of CGS project :(

Vul het lijstje verder aan met bruikbare/betaalbare tips! :okdan:

Hoi SMS303,

ik ben even snel benieuwd waarom je deze niet kunt gebruiken voor je Best of CGS project, ruimtegebrek of iets anders? Ik zou een stuk of wat van dit soort connectors kunnen gebruiken, tenzij er wat speciaals mee is, dus hoor het graag :okdan:

(Als ze gewoon de standaard 2 en 3 pins connectors zijn zoals de bekende webshops ze ook verkopen, en jij hebt er momenteel niets aan, dan wil ik eventueel de helft wel van je overnemen? :biertje:)

De aansluitpunten zijn verspreid over het CGS pcb, daardoor zijn de 2- en 3pin headers niet bruikbaar voor het best of CGS. Voor mn andere projecten zijn ze prima bruikbaar :okdan:

Hiervoor heb ik een andere oplossing gevonden..... zie het grote Best of CGS draadje ;)

De tip voor wiring kabel kan het beste en snel mogelijk vergeten worden.....
17.5/18AWG is VEEL te dik voor het wiren. Het beste kan 24 tot 28AWG gebruikt worden.

Het tinbadje vereist waarschijnlijk een bepaalde skill die ik (nog) niet heb :P

Nieuwe tip voor vandaag:
http://www.taydaelectronics.com/

Maarre voor een paar euro kan je via Ebay setjes van 100 kopen....
Het is incl. gratis verzending dus allemaal erg goed te doen :D

Het tinbadje vereist waarschijnlijk een bepaalde skill die ik (nog) niet heb :P

Moet je daarbij niet eerst het gestripte uiteinde van de kabel in flux dopen ofzo? Of erop kwasten?

De kabels waar ik het mee probeerde waren niet voorverwarmd, 18AWG dik en zonder flux. Ze liggen nu ongebruikt in een doos. Met dunnere kabel heb ik nog niet geprobeerd. Momenteel maak ik 1 BOG en MARSH op de "traditionele' manier af. De overige Best of CGS's en komende projecten doe ik met 1-,2- en 3pin headers. De kabeltjes enzo ervoor, zijn al onderweg:

Back