Welke SCSI kaart werkt onder windows 7 x64

MonoTron

Initiating Sequence..
Ik ben sinds kort overgestapt naar windows 7 64 bit in de studio.
Ten opzichte van mijn stokoude XP bak van bijna 10 jaar oud is dit een verademing.

Echter werkt mijn nog oudere SCSI kaart niet onder windows 7 en ik kan met geen mogelijkheid drivers vinden. Het is ook nog eens een obscure italiaanse kaart, dus verder zoeken naar een oplossing heb ik opgegeven. Ik kan beter op zoek gaan naar een SCSI kaart die zeker weten werkt onder windows 7 x64.

Ik gebruik mijn kaart om mijn sampler (yamaha A4000) aan te sluiten en zodoende SCSI transfer van samples naar Soundforge mogelijk te maken.

Heeft iemand ervaring met een oudere SCSI kaart die werkt onder Windows 7 64 bit?
Ik heb nieuwe SCSI kaarten gezien, maar die zijn me veel te duur. Volgens mij moet het ook lukken met een tweedehands kaart van een paar tientjes.

Alle tips zijn welkom!

ASPI (Advanced SCSI Programming Interface) is inderdaad nodig voor wat meer exotische communicatie over SCSI. Vroeger zat dat standaard in Windows, later was dat een aparte download bij Adaptec. Maar zou goed kunnen dat die inmiddels definitief ter ziele is.

...Ik gebruik mijn kaart om mijn sampler (yamaha A4000) aan te sluiten en zodoende SCSI transfer van samples naar Soundforge mogelijk te maken.
...
Alle tips zijn welkom!
Heeft die intern geen IDE aansluiting voor de HD ? Daar bestaan dan weer cheapo adapters voor naar SD of Flash kaartjes.
Dat lijkt me een betere weg te gaan indien mogelijk (ben niet 100% zeker of dit werkt).

Dat was inderdaad de reden dat het niet gelukt is. Wel ergens een hele vage ASPI layer kunnen vinden, maar die kreeg ik niet fatsoenlijk werkend op W7 x64.

Maar de 2904 werkte verder prima, nog getest met een oude harddisk.

De A4000 heeft idd wel een IDE aansluiting maar hier zit mijn interne IDE HD op aangesloten, dus dat gaat niet werken.
Op de yahoo group van de AxK is iemand die een Adaptec Aha-2940 werkend heeft gekregen op win7 x64 maar iemand anders krijgt het niet voor elkaar en de TS reageert niet op verdere vragen.
Op het yahoo forum wordt ook aangegeven dat ASPI nodig is voor SMDI... :(

Ik hoopte er op dat iemand op het forum dit werkend had gekregen, maar zo te zien niet en wordt het trial en error

De A4000 heeft idd wel een IDE aansluiting maar hier zit mijn interne IDE HD op aangesloten, dus dat gaat niet werken....
De meeste SD kaartjes zijn reeds lang groter dan die HD, dus als het wel werkt heb je toch meer mogelijkheden.
Verder heb ik daar geen praktijkervaring mee en weet dus niet of je ze niet extern kan formateren. (Zie BIAM's probleemstelling.)

IK ben te lui om het te vertalen, maar op de yahoo group is iemand die een SCSI kaart werkend heeft gekregen:

I've got an Adaptec AVA-2904 working under windows 7 x64, using a Vista x64
AIC-7970 driver with an edited .inf file (adding the hardware id for my card).
There's a thread on vintage synth detailing this, and it must be on the board
here somewhere as well as the VSE thread mentions it being here.

Anyway the VSE thread is here:

http://www.vintagesynth.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=53995&hilit=A4000&sid=af87\
0520b507e5d8535b4cb9f282b9e1

and the 64bit drivers and required winaspi32.dll are on my dropbox:

edit: Link weggehaald en zipfile hier in DSF geupload.

Works a treat with soundforge 6 and recycle 2

Attachments

• djsvs.inf_x64.zip
    65,5 KB · Bekeken: 171
Back