Monitor controller of meer?

in een big knob zit volgens mij geen d/a, en die in de avocet is heel erg goed. ik mag er dagelijks naar luisteren. het grote verschil is het signaalpad: de avocet is relaisgeschakeld, daarom heb je er een aparte 19" unit bij, en de big knob is actief, dus gebruikt opamps om het volume aan te passen. die kleuren per definitie, dus luister je niet naar je bron alleen, maar ook naar de sound van je big knob. en dat wil je niet.

daarnaast kan je de avocet makkelijk uitbreiden naar surround, en zitten er op alle inputs trim's die je variabel kan instellen, en resetten. er zit een shift laag in waar je veel mee kan instellen.

maar in essentie is het zeker een hele dure big knob ja :D

Los van dat die duur is ziet ze er ook supersexy uit:
avocetss_large_hq.jpg

Zelf heb ik Dynaudio AIR, daar zit een controller bij. Maar ik heb me altijd af zitten vragen of je zoiets niet gewoon via een midicontroller, die de master van je DAW aanstuurd kunt regelen.

@pmx: thanks voor de uitleg. Is die controller dan ook alleen nuttig als je tussen meerdere monitoren wilt wisselen of heeft het altijd nut (dus in de zin dat het geluid niet wordt gekleurd) om je monitoren er op aan te sluiten?

@brz: Ik vind de Avocet controller een beetje als speelgoed eruit zien met die kleuren :). Ik vind die dangerous music controller dan wel weer mooi.

1600-MonitorST_wremote.jpg

Die kleuren zijn smaak, maar de gebruikte buttons en knoppen zijn er super robuust uit, datzelfde gevoel geeft het andere apparaat mij niet..........

Back