De volgende synths hebben reeds hun markt al veroverd, maar zijn het vermelden waard imo.....
Of ze analoog klinken weet ik niet, maar als ik een synth kies let ik vooral op 2 zaken: hij moet voor mij goed klinken (logisch), en hij moet potentieel hebben om er een paar jaar in te verdwalen. In feite maken deze vandaag mijn hele arsenaal uit (naast Reaktor).
Fxpansion Synth Squad (2009): klinkt goddelijk, biedt de mogelijk om over te samplen zodat hij de volgende generatie computers ook nog op de knieën kan brengen met zijn kwaliteit, en gaat kwa synthese heeeeel diep. Vooral de Fusor suite waarbij je alles kan interconnecteren maakt er een heuse modulaire synth van.
u-he ace(2011): zeer creatieve synth gericht op audio-rate modulatie. Geeft de mogelijkheid om modules te verbinden op niet-conventionele manieren.
Fxpansion Tremor (2012): Staat op dezelfde hoogte als Synth Squad maar dan voor drums. Presets sucken volledig, maar zal wederom jaren meegan omdat er zoveel te ontdekken valt.
Cytomic The Drop (2012): beste software filter tot nu toe (imo)
u-he Bazille (beta is publiek te testen): Zelfde als Ace, maar dan zijn grote broertje. Zal een onmiddellijke aanschaf worden als hij officieel wordt gereleased.
En dat is het. Meer heb ik niet nodig om vandaag muziek te maken. Eerst al deze verder uitspitten...