De nieuwste soft synths

Shedacq

Noise maker
We kennen allemaal U-he Zebra, Omnisphere, Sylenth, FM8,...

En deze gaan nog steeds mee, maar wat zijn momenteel de nieuwe VSTi's, AU's die deze gaan overtreffen of gaat dit nooit gebeuren?

Ken je een splinternieuwe softsynth waar niemand iets van kent maar waar je van overtuigd bent dat hij de markt kan veroveren?

Ik niet =)

Ik heb een tip hiervoor. Zoek de vintage-achtige (moog, jupiter, etc) vst's en maak je eigen geluiden van scratch. Of een emulator waar je je sounds kan maken.

Het moet nog veel gebeuren denk ik voordat er nieuwe onderscheidende synths vooruit komen. Eerst geniet van wat je hebt.

Ja dat is juist maar ik wou eigelijk gewoon een topic aanmaken waar mensen nieuwigheden qua VSTi's kunnen plaatsen met specs omdat ik die niet echt vond

wel topics over welke gebruik je het meest en dergelijke maar ben eigelijk vooral benieuwd naar de nieuwigheden en welke wel eens zeer goed kunnen zijn.

check KVR Audio voor rankings

http://www.kvraudio.com/plugin-ranks.php

grote kans dat hier nieuwe dingen tussen zitten die het onderzoeken waard zijn.

En verder sites zoals VST cafe, Plughugger, Rekkerd.org, Computer Music of die andere, Musicradar, en Future Music heeft ook een top 10 in het magazine. Zijn er vast nog wel meer....

Op synthforum wordt ook vaak zat een nieuwe VST aangekondigd.

Inderdaad die worden aangekondigd maar worden niet echt verzameld, en dat is nu net wat ik wou proberen te doen en om over KVR te beginnen kijk ik vind KVR zijn waarderingen niet echt goed veelal zijn de rankings daar gebaseerd op 4 of 5 reviews die ze 9 sterren geven waardoor ze in de top staan en dan blijkt dat deze reviews dateren van 2005 of 2006 check bvb de reviews van Styles RMX maar eens op KVR.

Lush101 is wel ene hele vette nieuwe softsynth!

Maar er zijn zoooooveel softsynths gemaakt die heel erg goed, maar niet veel mensen mee werken. Nieuw wil niet zeggen dat het goede softsynths zijn!

En zoals Pablo ook zegt: probeer zelf een wat te klooien met je oude softsynths. Als je je er een beetje in verdiept kan dat leiden tot veel nieuwe geluiden en leer je ook nog wat qua synthese!

Dat bedoel ik nu ook juist er zijn er zoveel nieuwe maar daarom niet altijd goede, daarom vraag ik mij af of er nieuwe zijn die ook echt goed zijn en dus de iets oudere overtreffen of niet (technologie staat toch niet stil dus ik verwacht ooit dat er nieuwe dingen naar voor komen die tussen duizenden vsti's uitblinken in kwaliteit en bruikbaarheid)

Het is niet dat ik het gevoel heb iets te kort te komen maar ben gewoon geintreseerd naar meningen van anderen over de nieuwste soft synths.

De volgende synths hebben reeds hun markt al veroverd, maar zijn het vermelden waard imo.....
Of ze analoog klinken weet ik niet, maar als ik een synth kies let ik vooral op 2 zaken: hij moet voor mij goed klinken (logisch), en hij moet potentieel hebben om er een paar jaar in te verdwalen. In feite maken deze vandaag mijn hele arsenaal uit (naast Reaktor).

Fxpansion Synth Squad (2009): klinkt goddelijk, biedt de mogelijk om over te samplen zodat hij de volgende generatie computers ook nog op de knieën kan brengen met zijn kwaliteit, en gaat kwa synthese heeeeel diep. Vooral de Fusor suite waarbij je alles kan interconnecteren maakt er een heuse modulaire synth van.

u-he ace(2011): zeer creatieve synth gericht op audio-rate modulatie. Geeft de mogelijkheid om modules te verbinden op niet-conventionele manieren.

Fxpansion Tremor (2012): Staat op dezelfde hoogte als Synth Squad maar dan voor drums. Presets sucken volledig, maar zal wederom jaren meegan omdat er zoveel te ontdekken valt.

Cytomic The Drop (2012): beste software filter tot nu toe (imo)

u-he Bazille (beta is publiek te testen): Zelfde als Ace, maar dan zijn grote broertje. Zal een onmiddellijke aanschaf worden als hij officieel wordt gereleased.

En dat is het. Meer heb ik niet nodig om vandaag muziek te maken. Eerst al deze verder uitspitten...

Die U-HE Bazille ziet er inderdaad cool uit ga vanavond de BETA eens testen.

Ah yes de Curve 2 maar ik vind dat die nogal heel scherp van klank is (kweet niet of dat een goeie verwoording is) iZotope Iris heb ik nog nooit van gehoord.

om over KVR te beginnen kijk ik vind KVR zijn waarderingen niet echt goed veelal zijn de rankings daar gebaseerd op 4 of 5 reviews die ze 9 sterren geven waardoor ze in de top staan en dan blijkt dat deze reviews dateren van 2005 of 2006 check bvb de reviews van Styles RMX maar eens op KVR.

Gaat mij niet om de rankings, maar om de kans met "nieuwe" synths in aanraking te komen waar je nog nooit van gehoord hebt. Je zou nieuwe namen kunnen checken of het wat is.

Verder heeft KVR ook een lijst met nieuwsberichten, hier worden nieuwe releases aangekondigd:

http://www.kvraudio.com/?t[]=instruments

Je kan ook de developers volgen die interessante dingen maken b.v NI, Izotope, Sugar Bytes, U-he, net wat je voorkeur heeft.

Dit als antwoord op je vraag: Ken je een splinternieuwe softsynth waar niemand iets van kent

Massive wordt toch ook veel gebruikt.

Ik gebruikte zelf eerst altijd sylenth, maar vind de kwaliteit vergeleken met andere vst's toch wel wat minder. Vooral als je een brede lead maakt (dus veel voices en detune).

http://8dio.com heeft wel prachtige sounds, heb er ooit eens een draadje over gestart, maar niemand heeft toen gereageerd. Vermoedelijk dus heel ongekend. Prachtige vocals, maar ook andere zalige sounds.

De nieuwste kwaliteits VSTi's:
- Rob Papen Blade
- FXpansion Tremor (Geist is ook noemenswaardig)
- D16 Lush
- Xhun LittleOne (Littlefatty kloon)
- Gforce Imposcar2

Maar wat ik zelf eigenlijk spannender vind zijn de VST fx zoals U-HE MFM2. Neem een bread-and-butter vst sound of sample en met dit soort fx heb je eigenlijk een arsenaal aan mogelijkheden.

http://8dio.com heeft wel prachtige sounds, heb er ooit eens een draadje over gestart, maar niemand heeft toen gereageerd. Vermoedelijk dus heel ongekend. Prachtige vocals, maar ook andere zalige sounds.

+1 Die zijn erg goed bezig met hun Kontakt expansions. Ze hebben wel al een hele geschiedenis achter zich. 8 Dio was ooit Tonehammer, dit is in 2 gesplitst. 8 Dio dus en Soundiron, die trouwens ook hele mooie libraries produceert.

Back