Even voorstellen efx

efx

Nieuwkomer
hallo Synth gebruikers :

Kortgeleden maar eens aangemeld voor dit zeer bruikbare forum :

Na diverse kennismakingen met wat snel aangeschafte SYNTH,s
Omdat het moeilijk was na een bezoek bij : Feedback of Verspuy met lege handen weg te gaan,
Als je dan net als die vette sounds door de kophorer heen kreeg,

Kwam ik al eens thuis met :
MICROKORG
KORG R3
KRK 6
En wat randapp.

Als ik dan na maanden KNOPPEN DRAAIEN de meeste effecten had ondekt kwam ik er achter....
(dat wist ik natuurlijk al;) dat ik geen fatsoenlijke NOOT kan spelen:?

Dus verdwenen Microkorg en R3 naar zeer gelukkige eigenaars en ik droomde weer verder....

Nu ik zes maanden terug Feedback niet kon passeren....
Kwam ik deze X met Toys are us thuis :

Kaossilator pad2 *Gele
mini KAOSS PAD 2 Rood

Daar ben ik lekker op aan samplen die twee aan elkaar gekoppeld te hebben .

Sinds vorige week een gebruikte Waldorf Blofeld met midi keys erbij opgehaald,
Helaas vind ik die NOG erg moeilijk ik krijg die 1000 samples eruit maar de rest snap ik weinig van.
Het editen en een echte melodie van zo,n soundsample maken tja dat begrijp ik niet.
V1.15 erop en Spectre maar ik snap het niet ....;{
Waarschijnlijk maakt deze te hoog gegrepen BLOFELD plaats voor Microkorg XL O.I.D
Dus als je zin in een gave Blofeld hebt en je bent je XL zat??

Meestal zit ik urenlang naar al die mooie youtube filmpjes te kijken HOE GOED al dat SYNTH plezier klinkt bij mensen zoals JULLIE die allemaal ? lekker kunnen spelen:okdan:

Dus zoals je ziet moet ik NOG VEEL LEREN !
Maar ik geniet van de vette synth sounds van deze apparaten.

Ja idd. welkom.

Zal je aanragen om gewoon lekker te klooien aan de patches en met trial en error een basis te leggen. Het gaat er vooral om om lol te hebben.

:mega:

Welkom!

Attachments

• Practicing.jpg
    Practicing.jpg
    41,4 KB · Bekeken: 107
Welkom! Heb je misschien family in Den Haag? :D

Bedankt voor jullie vriendelijk onthaal !
Heb ook ontdekt dat er via m,n squeezebox naar wereldwijde synthesizer radiostations en podcasts is te luisteren rrg interresant.

er zijn hier een hele hoop mensen (me included) die geen noot kunnen spelen maar wel al een release hebben gehad.
Maw, het is niet perse (voor elke muziekstijl) nodig om melodieen, baslijnen etc perfect te kunnen inspelen.

Verder ben je volgens mij niet echt juist bezig door geluiden uit de blofeld te samplen en daar dan melodien mee proberen te maken in de kaoss pad/oscillator : je moet je blofeld aansturen met midi noten uit een sequencer (wij gebruiken doorgaans computerprogramma's hiervoor) zodat jouw blofeld de melodie speelt.
Ik denk dat je niet echt juist bezig bent ...

Wat voor muziek probeer je te maken trouwens ?

Back