Telefunken M15A

Status
Please reply by conversation.

liquidthrust

Onverbloemd
Has got to be perfect! :kimono:

1z69rh2.jpg

bedankt voor de tip!

Ik moet bekennen dat ik er nog weinig mee heb gedaan, m'n studio lag een beetje in puin dus ik heb de komst van de Telefunken meteen aangegrepen om de boel te ordenen. Wat ik tot nu toe heb gehoord is wel een flink wat beter dan de PR99 die ik tot nu toe gebruikte; een rijker geluid en akelig veel headroom dus ik denk dat het wel fijn gaat zijn met het vinden van een fijn saturatie punt. Ik moet alleen nog even kijken hoe ik de omslag van NAB naar AEG maak, en ik wil iemand vinden die 'm voor me kan kalibreren op sm911 tape. En ik wil eigenlijk nog m'n rtw ppm er tussen hangen, ik ben zo gewend om naar meters te kijken dat ik me wat onthand voel zonder enige level meters en input adjustment... Ik weet, dat moet gewoon allemaal op de mixer, maar toch...

Is die remote-print er al uit?..........een analogaudio-forumlid heeft een calibratietape sm911 gemaakt op een Nagra maar die is op 19cm/sec en je wilt natuurlijk op 38cm/sec draaien.
Hou er rekening mee dat de headroom nog hoger kan de M15A stuurt nog niet over bij 13dB je moet dan met pre-amps werken....als je 0 dB instuurt (wat al moeilijk gaat bij een gewone mixer) komt ook 0 dB eruit.

Yep..........en heb 't orginele manual daar kun je iemand mee dood meppen zo dik.

Status
Please reply by conversation.
Back