new track/clip, live looping

happy elf

Stamgast
hoi,

hier mijn laatste track/clip waarin ik doe aan live looping en live playing. Ik bespeel mijn Yamaha CS 2X waaraan vast de E-MU vintage Keys. Halverwege de clip zet ik deze erbij en krijg je zo een layer van CS 2X sounds met de Vintage Keys. In deze clip hoor je maar 4 van deze combinatie geluiden maar er zijn er nog meer supermooie.
Het ritme is behoorlijk oneven en daarom lekker weird.
https://vimeo.com/52915321

enjoy,
Jeroen

p.s. de clip is ook op Youtube maar op VIMEO is de clip gewoon van veel betere kwaliteit

Laatst gewijzigd:
Ja interesting! Weer 'ns wat anders dan vakjes vullen in een DAWtje... :-)

ik speel ook de F ! Maar inderdaad verder alleen de zwarte toetsen. Ik filmde dit met een cameraatje op een statief en zodoende zat ik er heel ongemakkelijk voor. Het statief zat tussen mijn benen.Het 7,7,7,6 patroontje dat ik in de loop zet was zo het makkelijkst te spelen en was op zwarte toetsen. Ik ben daar later maar mee gaan spelen en het niet te jazzy gemaakt. In de hoofdmelodie zit wel een C en die maakt het nu juist zo leuk.
Het stuk staat overigens in Ges groot, dat scheelt ook..

Kan tie ook al...

Ja de geluiden zijn hier en daar een beetje corny maar dat maakt het wel zo charmant wat mij betreft. Ik vind het een banger!

ik vind het toffe (imboorling) muziek, zou alleen zelf nog een hoop effecten overal tussen proberen te sodemieteren, de sounds zijn al een beetje 'kazig', maak ze dan extra-kazig door ze lekker een lo fi behandeling te geven, ik denk dat het hierdoor juist misschien weer iets minder kazig kan gaan klinken.

hee Shyft,

k'snap niets van je commentaar en waarom je een track post. Het gaat mij vooral om het visuele aspect ; dat je ziet hoe ik een stukje muziek maak met loopstation. Bovendien is het ritme een 27/8 e maatsoort en dus vrij uniek.

Back