Externe geluidskaart: tips gezocht

wruiterman

Stamgast
Beste allemaal,

Ik ben op zoek naar een externe geluidskaart met de volgende wensen:

• 1 XLR MIC input met phantom power
  • 1 x stereo out (cinch of jack maakt niet uit)
  • 2 x stereo in (cinch of jack maakt niet uit)
  • Kop telefoon uit (3,5 of 6,5mm maakt niet uit)
  • Max 400 euro
Ik weet niet wat handiger is, USB of FW. Ik zie steeds minder FW en kijk ook een beetje naar de toekomst. Ik heb zelf momenteel FW 400, USB 2 en USB 3.

Heeft iemand nuttige aankoop tips?

Voor FW overweeg ik de Presonus Firestudio Mobile. Is er een vergelijkbaar alternatief op USB? Of zijn er betere keuzes voor FW? Ik kon zo vlug niks geschikts vinden.

Groeten,
Waldo

Gebruik enkel FW als je zeker weet dat je een Texas Instruments chipset hebt.

En voor de rest:
- Ga eens kijken wat er nu op de markt is (bax-shop of thomann ofzo)
- Bekijk de specs
- Google reviews
- Niemand kan je een über-antwoord geven - Doe zelf eerst eens wat moeite.

Ik zou zelf geen FW (weinig toekomst, zeker als je met PC werkt) nemen, tenzij je goedkoop een heel goeie interface vindt.

Misschien heb ik geluk gehad maar ik heb nu mijn 2e PC waarop ik een ECHO FireWire interface heb zitten, en ik heb nog nooit issues gehad. En er nooit op gelet wat ik evt. als chipset heb. Werkt echt perfect. Dus daar zou ik niet zo heel bang voor zijn.
Er zijn meer dan genoeg verhalen van mensen die "veel minder geluk gehad hebben". Het is maar de vraag hoeveel tijd de OP er eventueel aan wil verspillen ;)
Wat betreft relatief recente audio interfaces is er al lang geen voordeel meer uit FW te halen. (en dat ging dan enkel over interfaces met veel I/O)

T-CM11.. Hij wil stereo Ins&Outs, die van Komplete zijn Mono. Juiste info geven aub.

T-CM11.. Hij wil stereo Ins&Outs, die van Komplete zijn Mono. Juiste info geven aub.

Ik weet niet (denk zelfs niet) dat er (semi-) professionele audio-interfaces zijn met stereo inputs. Dat is normaal altijd mono. En 2 mono kan stereo zijn......... hangt er meer vanaf hoe je je recording software hebt ingesteld.

Edit: en al zeker niet in combinatie met een XLR in met Phantom Power. Voor stereo in's en outs kom je echt uit bij het amateur en Soundblaster segment. En die hebben meestal geen XLR in's met +48V.

Deze zou kunnen voldoen...... wel FireWire....... http://echoaudio.com/products/audiofire-4

Dank voor alle tips!

De echo audiofire4 heeft helaas maar 2 mono inputs :( De audiofire8 zou dat oplossen, maar is weer een stuk duurder.

Ik kwam voor USB de Focusrite Scarlett 18i6 USB audio interface voor 299 euro. De rest op bax-shop doet niet wat ik wil ;)

Voor FW is er naast de Presonus Firestudio Mobile die ik gevonden heb, nog de TC Electronic Impact Twin firewire interface (312 euro).

Ik zal es naar reviews zoeken en checken of ik uberhaupt wel een Texas Instruments Firewire chipset heb ;)

Als ik de handleiding doorlees, dan zijn chn 3 en 4 ook monokanalen (balanced), dus helaas valt deze af :( Ziet er verder wel goed uit.
2x mono = 1x stereo
Je kan dat gewoon kiezen hoor, 2 mono elk als mono gebruiken of L/R als stereo.

De 1x minijack voor stereo dient voor consumer electronics, niet voor audio opnames.

Dank voor alle tips!

De echo audiofire4 heeft helaas maar 2 mono inputs :( De audiofire8 zou dat oplossen, maar is weer een stuk duurder.

De AudioFire4 heet niet voor niets 4! Hij heeft 4 mono inputs en 4 mono outputs. Naast de 2 combi ingangen op de voorkant (XLR/Jack) zitten er ook nog 2 Jack line ingangen op de achterzijde. Net als MIDI In/Out en SPdif In/Out. Kijk maar even op het plaatje van de acherzijde (pijltje rechts op de foto van de voorkant als je hem niet meteen ziet. http://echoaudio.com/products/audiofire-4 En 4x mono=2x stereo. :okdan:

Back