Doepfer MS-404 Scheve Potmeters?

ultrasonyk

Stamgast
Hello!

Ik heb onlangs een Doepfer MS-404 gekocht.

Helaas ziet deze er niet meer zo fris uit. De potmeters lijken erg scheef te zijn en ik vroeg me af of dit min of meer normaal is, of dat hier iemand aan heeft zitten prutsen.

Het apparaat is volgens de vorige eigenaar bij een instrumenten-reparatie werkplaats geweest om inwendig gereinigd te worden. dat hun het binnenwerk scheef hebben gemonteerd kan ik me ook
niet voorstellen. Ook is het raar als je dat ding van binnen laat reinigen en de potmeterknoppen bruin
van de ranzigheid zijn.

Kijk maar op de fotos. Sommige lijken wel erg dicht bij de voorplaat te zitten en de meeste knoppen zitten niet parallel tov. de plaat. Ook van de voorkant is te zien dat ze scheef zitten.

Is dit te verhelpen?

de fotos

Attachments

• DSC01889.jpg
    DSC01889.jpg
    43,7 KB · Bekeken: 71
  • DSC01890.jpg
    DSC01890.jpg
    21,7 KB · Bekeken: 75
  • DSC01891.jpg
    DSC01891.jpg
    44,9 KB · Bekeken: 70
  • DSC01892.jpg
    DSC01892.jpg
    41,5 KB · Bekeken: 74
Heb 'm ook gehad en dat scheve had ik ook. Vond de kwaliteit van de potmeters bijzonder crappy.. na 3/4 jaar in gebruik (en goed gebruik) gingen ze al volop kraken e.d.

Daarnaast begon de slew/glide parameter z'n eigen leven leiden, soms stond het aan, soms stond het uit.. alleen met midi kreeg ik 'm enigzins van het gliden af, midi was de "oplossing" enigzins (klinkt overigens wel bizar, het filter aansturen met midi gaat in bepaalde toonladder trappen.. wel nasty). Fijn apparaat verder qua sound, mis 'm wel beetje.

Kijk eens op 1:02. Als ie de switch omhoog zet bewegen alle pots mee :D Ding zit blijkbaar toch niet zo goed in elkaar..

omg dat ziet er wel cheap uit idd. bij mij is dat trouwens niet zo (lucky me...)

jammer van de kwaliteit, had toch iets meer verwacht van doepfer (had vroeger een a-100 en een maq16/3, dat was prima spul).

het geluid dat dat ding produceert is wel leuk. Zou bijna lonen om het echt om te gaan bouwen naar een nieuwe behuizing en potmeters.

Back