Logic studio 8 blijft steeds hangen of crashen !

E-Mash

Stamgast
Beste Synthforum leden,

Ik heb jullie advies / hulp nodig, het gaat over m'n Logic 8 dat steeds blijft crashen tijdens bewerken van programma of afsluiten.

Weten jullie misschien wat de oorzaak zal zijn ?

Ik had even gegoogled en schijnt dus dat er ook te maken kan zijn met de laatste update van mac os x 10.6.8

Anyway ik hoop dat jullie me meer hierover kan vertellen of helpen .

Many thanks

:biertje:

(ja, je moet logic NIET updaten, meer zeg ik niet lol. Instaleer het programma opnieuw en weiger de updates)

dat is volgens mij niet echt een probleem met 10.6.8 en Logic 8. Heb het beide hier draaien op twee macs.

Een enkele keer vliegt logic er uit, na wat zware bewerkingen, maar inderdaad ook bij het afsluiten (na het saven) dat heb ik al sinds het begin, gewoon regelmatig saven. Pro Tools is nog minder stabiel!

Thanks PabloDeMode :D

Maar als ik mijn Logic 8 opnieuw install , zal ik mijn Audio Units kwijtraken of moet ik alles weer installeren ?

Want daar ben ik bang voor, zat wel eerst te denken om Logic pro 9 te kopen en dat ik daar verlos ben van al dat K*t gedoe :p

@ Elektrovolt:

Okee maar zal dat ook te maken zijn met gedownload Audio units dat mijn Logic zo belemmerd?

Ik zit te wachten op de eerste wijsneus die zegt dat je een Windows PC met Cubase moet kopen.

Dat gebeurt namelijk vice versa in topics waarin mensen problemen met hun Windows OS / DAW posten.

Met gedownloade Audio Units bedoel je: niet voor betaald? Indien dat het geval is dan zou daar best eens de oorzaak kunnen liggen idd.

Thanks PabloDeMode :D

Maar als ik mijn Logic 8 opnieuw install , zal ik mijn Audio Units kwijtraken of moet ik alles weer installeren ?

Want daar ben ik bang voor, zat wel eerst te denken om Logic pro 9 te kopen en dat ik daar verlos ben van al dat K*t gedoe :p

Nee, alles blijft gelukkig staan, je herinstalleert alleen het programma...

het maakt niet echt uit of je er voor betaald hebt of niet, sommige dure plugins kunnen je DAW ook traag laten lopen omdat ze zwaar zijn of slecht geprogrammeerd. bij cracks kan je het wel verwachten.

schakel alle plugins uit in de AU manager en start een nieuw project. save steeds en zet ondertussen elke keer een nieuwe plugin aan en gebruik die in je project. zo zou je er misschien achter kunnen komen of een plugin de oorzaak is.

Als een applicatie crasht krijg je een crash report toch? Wellicht een idee om eens te bekijken wat er fout gaat. Het report geeft alleen vaak nogal complexe en onleesbare redenen maar soms kun je wel degelijk zien dat een plugin of iets ergelijks de crash veroorzaakt.

ticket loggen bij apple gaat moelijk begrijp ik?
waarom niet gewoon pakket kopen en support contacteren?

@Silverbullet76 : Inderdaad illegaal stuff :p

@Elektrovolt: Thanks for the tip !!!! Zal even uitproberen vanavond :D

@PabloDemode: Okee dan, gewoon logic uninstall maken en opnieuw install. Zal ff als laatste gebruik van maken mocht het nog steeds gaan vaag doen.

@Raphie:

Hoe bedoel je met ticket loggen ? Bedoel je bij apple account aanmaken etc ? en daar klanten service vragen voor de probleem ?

ja logic is nu van Apple
moeten ze wel het pakket op je account regeristreerd zien natuurlijk

@Silverbullet76 : Inderdaad illegaal stuff :p

:smeris:
Ik dacht dat we dat niet doen hier.......? :D

Als je betaalt heb je recht om te zeuren/klagen/support te vragen bij forumleden.

Of is dit inmiddels oubollig en supporten we tegenwoordig ook iedereen met illegale gehackte software?

En ik dacht dat Apple met OS-X en Logic zo geweldig is :D
Succes met Apple/OS-X/Logic!

P.S.Sorry, ik kon het niet laten ;)

Ik werk met logic dag en nacht met lichte en zware plugins en heb amper een crash (1 keer in de 100'en, valt toch wel mee?). Software is niet "goddelijk" hoor, het is hard werken.

Mac updates van de computer moet je doen maar vink je die van logic (en aanverwanten) AF. That's all. :D

Slotje is welkom.

Back