Wie o wie krijgt deze track vetter? Denk Purity Ring/Crystal Castles/Planningtorock

ravageravage

Ravage! Ravage!
Wie o wie krijgt deze track vetter? Denk Purity Ring/Crystal Castles/Planningtorock

Hoi Synthforummers,

Mijn eerste post. SPANNUND.

En gelijk maar in het diepe.

Wat vinden jullie hiervan:

Een recente demo, al uitgebracht (self-released) als b-kantje, maar ik wil er binnenkort toch nog een video bij maken.

Dan moet 'ie wel vetter gaan klinken, a la Purity Ring/Crystal Castles/Planningtorock.

Dus... ik zoek iemand die beter is in productie dan ik. (En stiekem, wie weet tegelijk, of ook nog, een songwritingpartner.)

Wie biedt?

En... wat vinden jullie er überhaupt van?

Hey, welkom!

Goed, hier mijn feedback: deze track verdient iets meer stevige drumpartijen. Denk aan de band "Covenant" en hun eerste hit

Wat bedoel je verder met een "songwritingpartner"? Een "lyricist" wellicht? Zanger? etc?

Leuke track verder, ga zo maar door!

bwa ja, klinkt niet slecht, maar ook niet heel goed.. Het geluid van de muziek klinkt nogal dof.. en van de vocals ben ik helemaal geen fan. Alleszins succes ermee ;)

Volgens mij heb ik jullie wel eens live gezien in Simplon, Groningen. Klinkt wel aardig die track. De drums mag inderdaad wat meer pit in. Maar ipv Covenant dacht ik zelf meer aan IAMX:

Hoeft niet echt ingewikkeld.

DarkChaos: thanks, ik antwoord je zo.

Pablo: Ik dacht meer aan iets als
Eigenlijk al wel zoals het is, alleen dan met veel betere productie.

En met songwritingpartner bedoel ik, iemand met wie ik aan composities kan werken. Teksten lukken wel, en in principe nummers ook wel, maar samen kom je vaak toch met een beter resultaat dan alleen. Als je elkaar aanvoelt.

Gloomer: ja, dof! Mee eens. Alleen geen idee hoe ik het crispy, helder en vet kan krijgen... Vocals: ja, snap ik. Is meestal de reden waarom mensen bij m'n band afhaken. Maar ik zing nu eenmaal zo...

Scrape: Kan kloppen, daar hebben we wel eens opgetreden. IAMX is ook wel een goede referentie ja. Niet voor bovenstaand nummer, maar wel voor ons als band. (Eén van z'n beste liedjes trouwens.)

Ik vind het ook wel tof.
Bovenstaande kritieken vind ik terecht, maar de sfeer van de track vind ik wel goed hoor!

Tja, verzadigd of onverzadigd? Misschien wat omega 3 of 6?
Transvet lijkt het niet zo goed te doen.. :S

Laatst gewijzigd:
Ik vind de muziek goed.. mooi baslijntje.. Het klinkt lekker duister..

Alleen je zang klinkt vals ('waste of time'...'hipster bitches'.. .. je stem en uitspraak vind ik goed. Mss een beetje delay er bij en even door Melodyne halen (of toonvaster inzingen)..

Maar coole track..

zang is gewoon te hard ingemixed en er zit geen dynamiek in

Wat Bass zegt.... ik denk..... dat je even al je levels naar bededen moet schuiven, je kan beter zachtere levels hebben dan te hard, krijg je ook meer diepte in je nummer, vocalen staan te hard, nummer is wel weer top... (drums mogen wel spannender/ meer punchie imo)

Even terug naar de tekentafel dus qua geluid, heb net je clip gekeken, hiervoor het zelfde..... mooie clip trouwens.

Eq'en is niet voor de poes. Probeer die doffe delen eens door een maximizer te halen, de L3 Multimaximizer van Waves doet soms wonderen. En mischien een masteringtool op je eindschuiven, bv Izotope Ozone. Wel oppassen, want de dynamiek is er zo uit.

Thanks iedereen, hier kan ik wel wat mee. Ik laat binnenkort wel wat nieuws van me horen, kunnen jullie bepalen of ik er wat van heb geleerd. :)

idd vocalen vals en ik denk dat je met eerst je gain structuur op orde brengen en zo eerst een dynamische mix maken. Melodyne was er al op los gelaten zo te horen.
Dat advies van de waves L3 zou ik achterwege laten. Mastering tool op buss ook niet doen.
Dat lekker aan een masteraar overlaten.

Leuk nummer

Back