Enjoy the Silence...not! :P

Tukker

SyntherKloas
...ik had eigenlijk een klapstoeltje mee moeten nemen. :P

Voor mijn Winterlied uit 2008 heb ik vanmorgen tijdens de sneeuw een video geschoten:

https://www.youtube.com/watch?v=nkQ7jfZg0Po

Muziek:
-Acoustisch: trommels en bellen.
-Synth: VL-1: grommelsynth, middeleeuwse instrumentenmodellen, vaag metalen trommelgeluid en vintage synthsound.
-Opgenomen in Ableton Live 4.

Zo, en nu wat warme chocolade! :koffie:

Je bewijst hiermee wel dat Ableton niet alleen LIVE toepasbaar is als looper maar ook als DAW.. Grappig!

'Grommelsynth' is hoe ik dat aggressieve monstergeluid maar heb genoemd wat in het nummer zit. Gewoon een VL-1 model....maar geen idee waarvan. :D

Ik moest 'DAW' opzoeken haha. Maar ja, zo gebruik ik Ableton Live. Niet (meer) als loop-programma. Ik maak er zelfs hele hoorspelen en film soundtracks in van zo'n half uur. Leuk kleurrijke sequencer schermen levert dat op. 'Oh verrek....wáár zit dat kuchje!?'. :P

Dat het wat Bretons heeft kan kloppen. De melodie schijnt een middeleeuwse 'Plang' (klaagzang) te zijn uit Frankrijk.

Dit soort dingen maken is echt leuk, en des te fijner om te zien dat ook haardkoor draaiknoppen-Harry's en synthsleutelaars het kunnen waarderen.

@Gloomer: dat kan iets zeggen over jouw smaak, wát je gehoord hebt of mijn nummer. :P

Hastikke mooi da-j 't 'kei skon' vindt KAOSKAOS. Doar kan'k wa mit leewn. :D

Back