Raphie Grooves: Faded Moments

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Leuk gedaan Raphie! Ik zou de "voice sound" van "Moments in love" vaker willen horen, maar voor de rest leuke track.

Die kick deelt wel klappen uit zeg. ;-)

Begin is niet echt boeiend; beetje saai. Ik vind het geheel ook redelijk statisch, veel nadruk op de hele tellen bijvoorbeeld. Een heldere bas die dat een beetje tegengas geeft mis ik wel een beetje.

Ik kende het origineel niet, maar je hebt er wel aardig wat uitgepeurd in ieder geval. :-)

Faded Moments kan nog steeds worden gedownload, voor de Art Of noise fans die een leuke bootleg willen natuurlijk niet te missen :D

gratis download[/URL]

ehm. auteursrechten? :D Heerlijk tegenstrijdig ben jij Raphie. Jij bent de belichaming van dualiteit hier op aarde :D Maar leuke tweaks hier en daar. Je zou wat meer Tape delay op leads of dingetjes moeten plaatsen om een meer golvend en sluitend geheel te krijgen. :okdan:

Leuke track! The sounds zitten goed, qua klank is er zeker niks mis mee.
Die melodie zou je in principe in een hand omdraai kunnen wijzigen, er iets eigens van maken ongeacht of die typische art of noise klanken er nog in zitten.

Je vraagt natuurlijk geen advies en ik vermoed dat ie af is, mocht je er toch verbeteringen willen op aanbrengen dat zou ik misschien je intro beat wat bijschaven die kick komt er meteen heel zwaar in en eigenlijk zou je daar met een lichtere 'tik' beginnen, misschien zelf de low end er in het begin uit halen en dan er laten inkomen samen met je bassen.
Is natuurlijk mijn eigen mening, maar beats opbouwen is altijd leuk!

Verder vind ik dat je soms misschien je eigen wat in de weg zit, vooral dan omdat je bepaalde zaken niet wenst in je muziek te steken. Ik heb daar natuurlijk alle begrip voor, dat noemen ze trouwens artistieke integriteit maar op bepaalde plaatsen in je nummers zouden sommige van die elementen wel het één en ander kunnen opwaarderen.
een wel geplaatste 'swoosh' of tromgeroffel kan mits in de juiste mate gebruikt echt wel meebouwen aan de climax.
Persoonlijk zie ik het als koken zonder zout - waar ik natuurlijk wel begrijp dat velen te veel zout gebruiken kan een beetje zout net iets bijbrengen dat je totaal zonder wel een beetje mist.

Nou, voor de rest best fijn!:biertje:

Hij's helemaal af Raf :okdan: maare ik ben allergisch voor mp3; kun je een ongecomprimeerde 24bits/48kHZ flac posten. Zou gaaf zijn om die analoge setup van jouw eens puur te beluisteren 8)

Wordt dan 24/44.1 ik mix niet op 48Khz, zal van het weekend wel ff een nieuwe mixdown doen

48 kHz is toch alleen voor film..?

oh, ik wel. Tussen 48kHz & 88kHz hoor ik ook geen verschil, maar 44kHz wel. Maak maar eens een mixdown op beide en dan plak je ze naast elkaar in je DAW ingestelt op 48kHz.

Dan klinkt de 44.1 sneller :D

Downsampling van 48 naar 44.1 is schadelijker dan de theoretische nyquist bandbreedte.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back