Wave One (100% Electribe SX Cut)

natanvance

Ouwe rot
Heb recentelijk een Electribe SX aangeschaft, en prop gevuld met geluidjes.

Ziehier beste synth-liefhebbers de eerste track die ik er heb uitgeperst, is allemaal "live" opgenomen.

Alias: vice$ome™
Trek: Wave One (100% Electribe SX Cut)

https://soundcloud.com/vicesome/wave-one-100-electribe-sx-cut

Jullie mening wordt uiteraard hoogst gewaardeerd.:peukie:

Tot en met de eerste anderhalve minuut is het wel lekker en krijg je een lekker opbouw-gevoel bij, maar vanaf een goeie 2 minuten wordt het steeds drukker qua geluidjes en loopjes.. een beetje 'te druk'/rommelig vind ik.

Misschien op een gegeven moment geluidjes/loopjes afwisselen of vervangen ipv erbij doen?

Die chords mag je van mij af en toe wel een filtertje op zetten, beetje spelen met de cut off, lijkt me lekker. Maar ik houd wel van dit soort sounds. Mag heel misschien over all wat "ronder", if you get my drift :).

Tot en met de eerste anderhalve minuut is het wel lekker en krijg je een lekker opbouw-gevoel bij, maar vanaf een goeie 2 minuten wordt het steeds drukker qua geluidjes en loopjes.. een beetje 'te druk'/rommelig vind ik.

Misschien op een gegeven moment geluidjes/loopjes afwisselen of vervangen ipv erbij doen?

Ja, je hebt gelijk Zoidsity - nu ik er vandaag terug naar luister, ben ik er niet zo blij mee. En inderdaad het wordt te druk en rommelig.

Die chords mag je van mij af en toe wel een filtertje op zetten, beetje spelen met de cut off, lijkt me lekker. Maar ik houd wel van dit soort sounds. Mag heel misschien over all wat "ronder", if you get my drift :).

Inderdaad dokter, uw diagnose is accuraat - het klinkt allemaal nog te droog en ik speel nog te weinig met de cut off/ motion sequence enzo. Met andere woorden, ik moet nog meer experimenteren met de mogelijkheden van deze electribe. En daarom klinkt het nog niet 'ronder', het heeft nog te weinig van de goeie kwaliteiten dat deze doosjes voor bekend zijn.

Alvast bedankt voor de goeie tips heren! Het doet me plezier van wat feedback te krijgen, en ik zal er zeker iets mee doen.:biertje: Stay tuned!:peukie:

Back