vintage keys vraagje

Toet-toet-boing-boing... Wordt wel een beetje een Peppie en Kokkie-, of zo U wilt Bassie en Adriaan-, Slippie en Leusis draadje.

Ben persoonlijk al niet zo'n grote fan van de huidige E-mu sampleplayers. Maar dat iemand dan één van de meest bekritiseerde modellen (vooral om de <zacht uitgedrukt> tegenvallende retro-sounds) koopt en zich dan afvraagt....

Het toverwoord in deze: Research! Peil de meningen en reviews op het web, zeker als je er nog niet zoveel van snapt. Probeer en vergelijk het spul daarna zelf. ;)

Arme Tony........

Ik heb beide modules (oud en nieuw) en ben over beide heel tevreden.
De fabrieks geluiden zijn inderdaad niet je dat, (maar van welke rompler is dat wel zo!!!)
het ruwe sample matriaal is zeker goed tot zeer goed.
en ik vond de oude (proteus serie) en zeker de nieuwe synth engine van de proteus 2000 serie goed klinken.
Veel goede sounds heb ik er al voor.
Zeker in de Retro stijl. Als je de Vintagekeys vergelijkt met alle andere romplers die vintage proberen tezijn
springen deze er toch wel uit. ze zijn vind ik in iedergeval een stuk beter dan de sounds van roland, korg alesis en yamaha.

<Slipperman speelt weer eens illegaal moderatortje :D >
:smeris: EN NU WEER ONTOPIC POSTEN AUB ! :d
</Slipperman speelt weer eens illegaal moderatortje :D >

Enige wat leusis wilt weten is of de RMI er in zit. En evt. de patchnaam ervan. Ik help em dan wel verder die organ mode zelf te creeeren aangezien dat nietmoeilijk is.
@ grooveron > heb jij maybe enig idee?

Origineel geplaatst door Leusis
Ik wil Genesis creeren, met een ARP Pro Soloist.

Heb je een sampler? Dan ben je welkom om de geluiden uit m'n Pro Soloist te komen samplen die Tony Banks vaak gebruikte (vooral de Fuzz Guitar). Klinkt allicht authentieker dan die Arp saw uit de Vintage Keys (plus), want die klinkt behoorlijk opgepoetst.

Origineel geplaatst door Bob
Heb je een sampler? Dan ben je welkom om de geluiden uit m'n Pro Soloist te komen samplen die Tony Banks vaak gebruikte (vooral de Fuzz Guitar). Klinkt allicht authentieker dan die Arp saw uit de Vintage Keys (plus), want die klinkt behoorlijk opgepoetst.

hij is niet uit nederland ;) Hij komt uit duitsland. maar bob waar woon je? ALs ik eens een sampler hebt dan wil ik wel langskomen ;)

Origineel geplaatst door Slipperman
hij is niet uit nederland ;) Hij komt uit duitsland. maar bob waar woon je? ALs ik eens een sampler hebt dan wil ik wel langskomen ;)

Ik woon in Arnhem.

Maar ik woon in Aken, ik kan te voet naar de nederlands lopen. ;)

Ik kan niet samplen. Maar Slipperman kan dat voor me doen.... 8)

Origineel geplaatst door Leusis
Maar ik woon in Aken, ik kan te voet naar de nederlands lopen. ;)

Ik kan niet samplen. Maar Slipperman kan dat voor me doen.... 8)

als ik sampler heb ja slimmerd ;) gaat nog wel ff duren ;)

Origineel geplaatst door Slipperman
als ik sampler heb ja slimmerd ;) gaat nog wel ff duren ;)

Maakt niet uit, de Arp Pro Soloist loopt niet weg en het aanbod blijft gewoon staan.

Back