Equator D5 Monitors

Ik zat gister lekker op de bank de nieuwe Future Music magazine te lezen en toen viel mijn oog op de monitor speakers van Equator; de Equator D5. De prijs voor een set is belachelijk laag ($300,-), en de reviews zijn lovend.:halleluja

Daarnaast ben ik ze nog niet tegengekomen bij een shop in Nederland aangezien de speakers voornamelijk rechtstreeks bij Equator gekocht worden. Als je de speakers vanuit Nederland bestelt komt het totaal bedrag incl. verzending uit op ongeveer €300,-

http://www.equatoraudio.com/D5_Studio_Monitors_with_DSP_300_Pair_p/d5.htm
D5-2T.jpeg

Ik vroeg me af of hier iemand toevallig ervaring heeft met deze speakers, ik werk momenteel met KRK RP6 maar zit te twijfelen om misschien de D5 toe te voegen aan mijn setup als extra reference.:biertje:

Ik had toch een probleem met de woofer die op hoge volumes tegen de rand van de tweeter aanloopt bij 1 speaker. Begon me steeds meer te irriteren. Even contact opgenomen en er wordt een nieuw setje verscheept, dan kan ik dit setje direct retour zenden. Prima service dus.

Erg fijne speakers. Zo te horen geen dips en erg neutraal en open sound. Mids en top is echt heel goed, stereo beeld ook erg goed.

Heb net D5 besteld (thomann) kan niet wachten om m'n track over te beluisteren.
Zijn de bezitters nog steeds zo enthousiast ?

(luister nu over oude Tannoy passief)

Even een bump, ben heel benieuwd naar meer ervaringen van deze set monitors.

@ dubcreator: ging het omwisselen een beetje vlot en moest je zelf opdraaien voor verzending terug? Hoe klinken je nieuwe D5's ?

In eerste instantie happy maar daarna zelfde probleem als eerder gemeld;
"Ik had toch een probleem met de woofer die op hoge volumes tegen de rand van de tweeter aanloopt bij 1 speaker".
Terug gestuurd naar winkel, nieuw setje gekregen, na paar weken weer het zelfde probleem. Weer terug gestuurd, geld terug gevraagd en na weer verder zoeken, checken en vragen etc toch meer geld uitgegeven om voor de Adam A7X te gaan.
Inmiddels er van overtuigd dat je, als het kan, niet moet bezuinigen op monitoren en het doorsparen meer dan waard is. De Adam A7X zijn vanaf dag 1 helemaal tof !

Back