Yamaha TG-55 en BCR2000?

natanvance

Ouwe rot
Binnenkort word ik de eigenaar van een TG55, echter heb ik al gelezen dat die behoorlijk ingewikkeld zijn om te programmeren.
Maar dacht ik dan, ik kan dat misschien vergemakkelijken door daar een Behringer BCR2000 op aan te sluiten om dan via midi-learn de TG55 parameters te editen.

Echter ben ik niet zeker of dit zal lukken, en die BCR2000 zou ik namelijk voor deze doelstelling willen aanschaffen. Dus voordat ik overga tot aankopen van een controller wou ik eerst bij jullie even checken.

Heeft iemand daar ervaring mee?

Dank bij voorbaat!:)

Even een aanvullende vraag: neem even aan dat het lukt om de TG aan te sturen via sysex, kan ik dan vb de BCR aansturen via midi CC zodat die de overeenkomstige sysex naar de TG stuurt??

wat soms de learn functie van de bcr verneukt is dat sommige bakken(yamaha begin 90) eerst midi cc (datawheel)versturen en dan de sysex.
de oplossing zit in het leren van sysex vanuit de handleiding, of een editor voor de tg-55 te downloaden en vanuit de editor de sysex waardes te learnen ipv direct uit de tg-55.

heb dit probleem ook met de sy reeks gehad. maar is dus oplosbaar dmv learnen vanuit de editor.

De meeste Yamaha toestellen hebben een zeer goede midi-implementatie en zijn dus geschikt om met controllers aan te sturen. Met de TG55 zelf heb ik echter geen ervaring.
Die juiste info vind je echter wel in de handleiding.
Ja, je hebt idd gelijk wat betreft Yamaha apparatuur, dus zou wel moeten lukken.
Ik heb de handleiding bekeken, maar wat in theorie zou moeten werken kan soms problematisch zijn in de praktijk. Heb zo een Yamaha PSS-780 gekocht met de bedoeling zijn DX stemmen te benutten, maar dat lijkt niet te werken - ik krijg steeds opnieuw een error message.

Ik denk dat dit wel zou moeten kunnen.
de TG werkt tenslotte met Sysex en de bcr kan dit via de midi learn functie wel oppikken.
Ik vraag me wel af of realtime tweaken van de TG wel gaat werken, je hebt kans dat je geluid hapert.
Realtime tweaken is niet zozeer de prioriteit, vooral dat ik hands-on de verschillende parameters kan instellen zonder dat ik eindeloos in menus hoef te delven.

Ik heb ze wel beiden maar ik kan je geen antwoord geven...
1) ze zijn niet op elkaar aangesloten
2) M'n studio is een halve puinhoop voor het moment....
Niettemin, je vraag interesseert me zeker.
Zou ik ook wel eens willen weten....

Cheers,
Exo. :mega:

Geen probleem, ik hou je op de hoogte. Zal die controller aanschaffen, zou het toch niet lukken dan kan ik hem nog altijd voor m'n alpha juno gebruiken - daar weet ik dat het lukt.

Maar moet je zeker eens proberen, die tg55 is behoorlijk uitgebreid qua mogelijkheden. Is dan misschien maar een "digitale" synth, doch heeft hij naar wat ik heb vernomen zeer goeie filters en effecten aan boord.:okdan:

wat soms de learn functie van de bcr verneukt is dat sommige bakken(yamaha begin 90) eerst midi cc (datawheel)versturen en dan de sysex.
de oplossing zit in het leren van sysex vanuit de handleiding, of een editor voor de tg-55 te downloaden en vanuit de editor de sysex waardes te learnen ipv direct uit de tg-55.

heb dit probleem ook met de sy reeks gehad. maar is dus oplosbaar dmv learnen vanuit de editor.
Ah ok, dat klinkt positief, heb al een editor gedownload (moet hem wel nog testen) dus als het niet rechtstreeks lukt kan ik vanuit de editor proberen. Fantastisch:okdan:!

Zie ook (vanaf post 34 van) deze draad

Back