[Cubase SX] Sampling Ding

HanzZ

Stamgast
Hallo allemaal,

Allereerst: ik ben wat cubase betreft een ontzettende nerd en newbie... ik durf er daarom vergif op in te nemen dat dit een stompzinnige vraag is, maar ik stel hem toch...

Ik wil graag Cubase SX gaan gebruiken om drums te programeren. Daarbij wil ik graag gebruik maken van drumgeluiden op mijn harde schijf (wav files in de vorm van kicks, snares etc.). Nu de vraag: hoe doe ik dit?

In de hoop niet al te idioot over te komen, verblijf ik.

HanzZ

je kan ze met veel pijn en moeite in de audiotracks gaan lopen sequencen, maar makkelijker is natuurlijk een software sample player. en dan is de beste natuurlijk NI Battery (vinnik)

ja... van native instruments

Ik ben erachter. Het is een VSTi. Oklidoki. Zijn er veel mensen die op deze manier drums programeren? Of is er een handigere manier (FL Studio of Reason)?

-- HanzZ

Ik denk dat VSTi voor jou het handigst is. Ik zou ook voor Battery gaan...MAAR er zit ook zo'n standaard drummachinetje VSTi ding bij cubase... Kweet alleen niet zeker of je daar ook externe wavs mee kan triggeren.

Maar Cubase Nerd ben je juist als je alles van Cubase weet :D n00b of no-know is misschien een betere omschrijving ? ;)

Hmmm... ik omschrijf mezelf toch maar als nerd geloof ik. Ik weet namelijk alles van Cubase. Stel een willekeurige vraag en ik weet het antwoord. Wil je drums programeren? Geen punt - doe het met NI Battery (da's een VSTi van Native Instruments moet je weten). 8)

euhm... ja... okee... ik zal eens proberen of ik een drumloopje kan bouwen... hmmm....

Dank voor de hulp,

-- HanzZ

Okee, we zijn weer een dag verder. Ik heb gisteravond even zitten klooien met Cubase (demo versie van SX). Welnu, er zit idd zo'n drum VSTi-tje bij (lm-9), en volgens mij is het zelfs mogelijk om daar een samplertje van te maken, maar dat is wel errug veel werk... Maar ik vond op een CM cdrom DRS404 (of zoiets) en dat is min of meer wat ik zoek... maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ook dat een beetje geklooi vond... duurde nogal lang voor ik er geluid uit had (misschien doe ik het wel niet goed?).

Tijd voor plan B. Ik heb FL Studio (ook demo versie) geinstalleerd... en daar had ik na een half uurtje klooien al een paar leuke loops in elkaar geknutseld... Ik ga voor plan B.

Wat moeten jullie met deze info? Geen idee, maar het leek me wel zo leuk om deze thread even officieel af te ronden :)

-- HanzZ

Als je alles van SX wist dan wist je vast ook wel dat je een slice en dice tooltje in cubase audio gedeelte had waarmee je loops kan opknippen en heen en weer fietsen.
Het is een beetje monikkenwerk, maar ut gaat hendig zat. :)

Phatmatik gaat ook wel trouwens. Als VSTi recycle achtig iets.
http://www.bitshiftaudio.com/news_html

Knip je loops op en klooi met midi nootjes ipv samples.
Inspelen of een arpgiator er op los laten werkt ook wel.

Slice and dice tooltje? Ahum, euhm... nee nog niet ontdekt nee... komt nog wel... maar ik moet wel zeggen dat dat niet heel handig klinkt voor wat ik wil (loops proggen)... of zie ik dat (zoals het een newbie betaamt) verkeerd ;)

-- HanzZ

Back