De befaamde Prince Sidestick sound

natanvance

Ouwe rot
Normaal gesproken krijg ik de sound die ik zoek na wat opzoeken en experimenteren, maar deze ben ik nu al meer dan een week aan het proberen zonder bevredigende resultaat.

Ik zoek die signature sidekick-rimshot sample die Prince in ontelbare 80s productie gebruikte, dat 'tok' geluid.

Heb al het ganse internet afgeschuimd, topics gelezen, LM1 samples gebruikt - verschillende tuning waarden geprobeerd, effekten op gestoken. Maar helaas kom ik nooit in de buurt van wat hij maakte.

Nu is het eerder opgeven of als laatste middel hier vragen, dus bij deze:
is er iemand die mij een sample van die befaamde rimshot kan maken?

Natuurlijk niet rechtstreeks gesampled uit een track van zijnen purple majesteit, want iedereen weet dat je dan door een horde aan advocaten wordt vervolgd.

Wie niet weet wat ik bedoel kan even dit nummer beluisteren:

http://vimeo.com/6940563

naar beneden gepitched...
Ja, maar als je de linn sidestick op computer naar beneden pitched klinkt het alles behalve wat je bij prince hoort.
Ik heb horen zeggen dat het de manier is waarop de LM zijn klanken pitched, maar aangezien ik zelf geen LM1 heb zit ik in de knoei.

Zit een complete Prince kit in de Tempest, incl. De sidestick, de shaker en patterns zoals van "Little Red Corvette"

Laatst gewijzigd:
Die Claps uit de video worden wel degelijk gebruikt door prince, maar de lagere tik waar hierover gesproken wordt maakte ik altijd met een Simmons sds800. Hij komt idd volgens mij uit een geturnde lm-1

Check out fit filmpje

http://m.youtube.com/watch?v=-lIxWrQMqcs#/watch?v=-lIxWrQMqcs

Duidelijk die rimshot toch?

Z.

Bedankt heren! Heb dan toch een downgetuned sample die uit de LM1 zelf komt gevonden, even door een hipass gezet en hop bijna purple 'tok'. Is nog niet 100% het zelfde maar ja... Nog de ganse drums door een pultec gooien en een mens zit al aardig in de buurt.:)

Ja, die Tempest - misschien als de Kerstman er ééntje door m'n schouw duwt...;)

ik zie op verschillende video's ook een pearl syncusion.......
daar zou hij ook wel eens uit kunnen komen.

Back