sequencer programma

martin h

Stamgast
hallo,
op mijn windows7 pc heb ik een ingebouwde geluidskaart(realtek hd audio) zitten en m4u xl midi interface
als ik bv cubase of iets dergelijks koop en dat sequencer programma installeer en configureer kan
ik dan gelijk beginnen met opnemen of heb ik iets anders nodig dan die ingebouwde geluidskaart en midi interface
om een sequencer programma te gebruiken

mvg
martin h

ASIO4ALL en het budget en voornemen om zo snel mogelijk iets beters te halen.

http://www.asio4all.com/

Wat wil je er allemaal op aansluiten of ga je puur met softsynths werken?

sequencere programma

sequencere programma

bedankt voor uw reactie
ik ben van plan om zowel hardware synths als software synths+ audio te gebruiken voor opnames

mvg
martin h

ASIO4ALL reduceert latency - de wachttijd tussen een toets aanslaan en wat horen - voor softsynths maar geeft je geen meerdere inputs van hoge kwaliteit; d.w.z. je moet elk spoor van hardwaresynths apart opnemen.

Heb je een budget voor een deugdelijke audio interface? Hoeveel hardware wil je er op aansluiten? Heb je ook al een mengpaneel?

ASIO4ALL reduceert latency - de wachttijd tussen een toets aanslaan en wat horen - voor softsynths maar geeft je geen meerdere inputs van hoge kwaliteit; d.w.z. je moet elk spoor van hardwaresynths apart opnemen.

Heb je een budget voor een deugdelijke audio interface? Hoeveel hardware wil je er op aansluiten? Heb je ook al een mengpaneel?
ja ik heb asio4all
ik heb een spirit folio sx en ik wil graag met 2 synths(die ik al heb)gaan opnemen
bedankt voor uw reactie
ik ga googlen op audio interface

mvg
martin h

Een audio interface is niks anders dan een geluidskaart gemaakt voor muziekproductie, maar de zoekterm "audio interface" geeft je betere resultaten.

Als je met een laptop zit heb je de keuze tussen USB en Firewire. Als je 2 synths in stereo wil opnemen heb je dus 4 ingangen nodig. 4 outputs zijn ook praktisch; dan kun je eventueel nog doorlussen naar een extern effect.

Als je voor een kaart met 2 ingangen gaat moet je dus de mixer stereo output er op aansluiten, maar dan zit je dus wel weer met het feit dat je een voor een moet opnemen.

Kijk even uit met de specificaties van USB audio interfaces; ik heb een Roland Quad-Capture. De naam suggereert dat je dan 4 ingangen krijgt - die krijg je ook, maar 2 ervan zijn via de stereo S/PDIF ingang. Als een kaart stunt met 12 ingangen, ga er dan maar van uit dat je 2 analoge inputs krijgt, 1 ADAT input en 1 S/PDIF input. In het geval van ADAT heb je dan nog een ADAT-bak nodig die de 8 ingangen omtovert naar 1 enkel digitaal stekkertje. Bij S/PDIF heb je sommige effectenbakken die analoog in accepteren en S/PDIF uitgeven.

Verder: goedkope USB mixers (mocht je je SX willen vervangen) hebben vaak USB 1.1 met 1 stereo out en 1 stereo in, en geen ASIO drivers. Geen goede keuze dus, of je moet met een bandje zitten en alles simultaan opnemen.

Back