EHX Small stone aan een adapter hangen

Hmm, had hetzelfde met mijn K-station van Novation.

Tegenwoordig is het in de mode om adapters met schakelende voeding te verkopen.
Deze kunnen een primaire spanning hebben van 100 tot 250 V, en kunnen dus zowel in Europa als pakweg Amerika gebruikt worden zonder dat je enige voorzorg dient de nemen.

Ze wegen bijna niks en leveren meteen 1000mA enzo ...
Wanneer je de stroom gaat meten met een scoop zie je dat het echt lelijke stroom is, VEEL maar lelijk.
Ik vermoed dat je zo eentje hebt.

In de heerlijke jaren 90 had je nog adapters die veel wogen en max 500mA gaven.

Als je zo eentje op de kop tikt ( hier bv : http://www.ebay.nl/itm/DVE-9V-1000m...ctronics_PowerAdaptors_SM&hash=item25734ddeca ) is je brom weg.

Ik ben maar een amateur-technieker en weet er ook niet precies het fijne van, maar trust me on this one ! :-)

Mijn draadloze WMS40 van AKG heeft hetzelfde.
Schakelende voeding en brom.
Een robuuste ouderwetse voeding erop en geen stroomrimpel te bekennen.

De originele, meegeleverde voeding bij de K-station is ook geen schakelende voeding, dus ze wisten bij Novation wel degelijk wat ze erbij moesten leveren ;)

Oja, check de polariteit ook ff, mijn ebay voorbeeld heeft positief aan de binnenkant, ik weet niet hoe het met jouw EHX is gesteld ...

Laatst gewijzigd:
Thanx for the reply!!! Lijkt me wat in te zitten want ik heb idd zo'n gestabeliseerde adapter. Ik heb niet opgemeten wat er uitkomt. Heb toevallig net een meter gekocht dus kan dat wel even doen. :eureka:

Volgens mij heb ik nog wel ergens zo'n oude voeding liggen. Maar ontzettend bedankt voor de tip. Als het werkt ben ik weer erg blij :D

Mocht je meer dan één pedaal willen aansturen (wat soms wel het geval kan zijn, vooral bij gitaristen en zo) dan raad ik je de 1spot aan. Hij is de stilste adapter op de markt en je hoeft er maar één om verschillende stomp boxen aan te sturen (wat dan weer ten goede komt voor je stekkerdoos).