Draadloze synthesizers (optredens, videoclips)

Wootson

Ouwe rot
Tijdens oudejaarsavond zag ik op tv tijdens optredens (huidige tijd alsook optredens uit het verleden) en in 70's/80's videoclips een hele rits draadloze synthesizers voorbij komen. Roland Jupiter-8, Korg Kronos, en alles er tussen in: draadloos. Geen stroomvoorziening, geen audiokabels, geen MIDI, helemaal niks. Hoe komt het toch dat grote namen zich zo voor schut durven te zetten? Als Hennie Huisman en Bulletje ernaast zouden hebben gestaan, had ik het ook nog geloofd.

Zou je het wel geloofwaardig hebben gevonden als er wél kabels aan de synths zouden hebben gezeten? ;)
Wat ik eigenlijk nog belachelijker vind is dat er bij bijvoorbeeld het kerstnummer van Band Aid een stel gitaristen op hun plank staat te rammen, terwijl er geen enkele gitaar in het nummer te horen is.
Ook een goede in de fail-categorie zijn de bassisten die met hun basgitaar perfect een gesequencede DX-7 kunnen nabootsen (alleen Mark King kon dat bijna echt). :)

ik vind om sommige redenen mark king ( o ja, ik weet het weer, zijn voornaam is mark) een kutbassist.
maar ik heb hem er nog nooit op kunnen betrappen om een gesequenste dx7 na te doen...

dus, verklaar je nader...

:mega:

Mark King heeft ooit zelf in een interview aangegeven dat hij zichzelf overbodig heeft gemaakt, omdat hij de klank van een DX-7 teveel benaderde...

Maar goed; het ging om een geintje: Het gezicht om (bas)gitaristen fanatiek uit de maat bezig te zien, om te doen alsof zíj de plastic synthklanken voortbrengen, liefst nog met een uit de maat slaande drummer erbij om een TR-808 te mimen, maakt het plaatje helemaal af.
Dan liever een synth zonder snoertje...

Laatst gewijzigd:
Back