welke hardware sequencer voor mijn synths?

Devo-lution

Stamgast
Ik ben al enkele maanden aan het zoeken naar een goede hardware sequencer voor mijn synths.

Synths: Arturia Minibrute, Tom Oberheim SEM Pro, Korg Monotribe (met midimod). Wanneer 'n sequence bezig is, speel ik ook wel eens een stukje op elektrische basgitaar.
Muziekstijl: 70's, 80's & retro (denk aan Kraftwerk, Tangerine Dream, Chromatics, OMD, Neon Judgement, ...)

Mogelijke sequencers: Doepfer Dark Time & Analogue Solutions Oberkorn

of

Analogue Solutions Europa: Stiekem kijk ik vooral naar deze. Ik zocht eerst een cv/gate sequencer, maar deze lijkt me ook tamelijk intuïtief en ik kan wel wat paramaters van de SEM bedienen via de velocity. Je kan ook patronen en songs opslaan.

Ik heb nog nooit met een hardware sequencer gewerkt (wel met software), dus... Heeft er iemand ervaring met één van deze? Zo ja, zou je 'm mij aanraden?

Thx

De - prima - sequencers die jij noemt, zijn niet alleen hardware, maar ook analoog. Wil je per se alleen analoge sequencers gebruiken of mogen het ook digitale met cv/gate-uitgangen zijn?

Ik zou de Doepfer Maq16/3 ook niet vergeten te checken. Midi und CV/Gate. Instant TD, als je het mij vraagt. Check de filmpjes van Attorks op YT eens.

De - prima - sequencers die jij noemt, zijn niet alleen hardware, maar ook analoog. Wil je per se alleen analoge sequencers gebruiken of mogen het ook digitale met cv/gate-uitgangen zijn?

Ik dacht dat de Dark Time stiekem ook digitaal was? 8o)

Ik ben geen analoogpurist en heb een paar digitale synths, maar ik verkies wel altijd knoppen boven menu's. Om één of andere reden lukt het me maar niet om intuïtief met menu's en parameterpercentages te werken.

Kortom: Als er digitale sequencers op de markt zijn die voor mij intuïtief zouden werken, dan sta ik daar zeker voor open.

Ik zou de Doepfer Maq16/3 ook niet vergeten te checken. Midi und CV/Gate. Instant TD, als je het mij vraagt. Check de filmpjes van Attorks op YT eens.

Bedankt! Ik zal er es naar kijken :).

Ik heb er al foto's van gezien, maar zowel bij deze als bij de Oberkorn had ik het gevoel dat het meer een soort desktop sequencer was die niet zo handig live mee te nemen zou zijn (Ik heb het plan om ooit live met hardware te gaan optreden als ik genoeg songs heb gemaakt).

Ik dacht dat de Dark Time stiekem ook digitaal was?

Dat is de DarkTime ook voor het overgrote deel, niks mis mee. Enig nadeel vind ik het beperkt aantal steps; Als je bijvoorbeeld 1x8 voor de vco frequentie gebruikt, heb je nog 8 steps over voor bijvoorbeeld filter cutoff. Dat dit een beetje beperkt is voor me ben ik nu ook achter, de DT's zijn echter wel relatief goedkoop, dus ik denk dat ik er gewoon nog één langs zet.

Heeft er iemand eigenlijk al ervaring met de Analogue Solutions Europa Midi Sequencer? Lijkt me ook wel een hele coole. Kan je patronen mee opslaan, live transponeren, ...

I kan bevestigen dat de Sequentix Cirklon zeker op je lijstje moet staan. Fantastische bak, doet MIDI, USB-MIDI, CV, Gate/Trig. Is goed gebouwd, Colin staat heel dichtbij zijn klanten, en er zullen nog zat verbetering toegevoegd worden...

Mvg.

CoolRunning

Met de meeste analoge sequencers heb je maar 16 steps.
Als je langere patterns wilt, zou je eens moeten kijken naar apparaten zoals een MPC, yamaha RS9000 etc.
Die hebben ook een song mode waarin je je complete track kunt bouwen.

-C-

Dit kon inderdaad wel eens de sequencer zjjn die je zoekt. The best of both worlds. Intuïtief in het gebruik. Ik heb er zelf nooit mee gewerkt, maar ik ken muzikanten met goede ervaringen.

Sequentix Cirklon + IO expander...

Klaar

Als je iets doet kan je het beter maar goed doen.

Blijf je ook niet denken later van; hm had ik dan toch maar....

beter even sparen dan en zeker weten dat je relatief gezien de beste hebt, dan snel een goedkoper halfslachtig alternatief in huis halen.

maar goed, ieder maakt zijn eigen afweging daarin.

Erg veel fans van de Sequentix Cirklon, it seems :).

Eigenlijk is het me nu te doen tussen de de Sequentix Cirklon en de Analoge Solutions Europa.

De Cirklon is blijkbaar de beste bak die er op de markt is, maar zijn prijs liegt er niet om. Voor een Cirklon heb ik bijna drie Europa's.

De Europa lijkt me nog steeds erg tof. Al mijn synths hebben Midi, dus geen probleem daar. Trigger- in en outputs voor mijn drumcomputers (die hebben geen midi) zijn ideaal en de XOX-style sequencing lijkt me op de video's wel makkelijk onder de knie te krijgen. Extra bonus voor de mogelijkheid tot transponeren zonder een midi-keyboard te moeten gebruiken en voor de songs-functie.

Back