Nieuwe batch 1176's en andere apparaten

chryst

Ingeburgerd
Beste mensen,

Binnenkort willen we weer een aantal 1176's gaan bouwen. Is er iemand ook geïnteresseerd om er een te hebben? Als je zelf wilt bouwen, kun je eventueel de onderdelen meebestellen, dan delen we de verzendkosten. Er zijn verschillende Rev's mogelijk en ook stereo kan. Ze klinken als een klok!

We kunnen 'm ook voor je bouwen. Ons doel is om door het bouwen uiteindelijk niet te betalen voor onze eigen onderdelen en tot nu toe werkte dit voor alle partijen erg goed. We hebben verder geen commerciële intenties.

Mocht je geïnteresseerd zijn, PM me dan even. Ik maak nu een inventarisatie en probeer eind deze maand een prijs te kunnen maken afhankelijk van het aantal aanmeldingen.

Is er een ander apparaat dat je graag wilt bouwen, neem dan ook even contact op. Als wij ook interesse hebben, kunnen we misschien ook een dergelijk project voor dat apparaat starten. We hebben bijvoorbeeld net met veel succes een aantal La2a's gemaakt.

Komende tijd willen we in ieder geval nog API 500 racks gaan maken, SSL buscompressors en wat 500 EQ's. Stiekem dromen we al van een batch Fairchilds, maar we proberen nog uit te knobbelen hoe we dat beheersbaar kunnen houden.

hmmm, ik heb hier al een poos zo een pakketje liggen, gedeeltelijk gevuld. Ik kom nog een voeding en transformators tekort. Kan ik daarvoor ook bij jullie aankloppen?

Het liefste zou ik hem in een 1 unit rack bouwen, in combinatie met een Neumann EQ kit die ik hier ook heb liggen. Het enige wat dat in de weg staat is de afmetingen van de voeding, toch?

merci...

Chryst, zou je misschien meer info willen plaatsen hier? Over wat ongeveer de kosten zijn voor een kit enzo? En wat bedoel je met:
Ons doel is om door het bouwen uiteindelijk niet te betalen voor onze eigen onderdelen

ik doe hem weg omdat ik er twee heb, en gebruik hem vaak op drums

de bovenste is het:

iWxwW.jpg

Ik wordt inmiddels helemaal overspoeld met reacties. Super! Even ter indicatie. Alleen aan onderdelen ben je ongeveer 500 euro kwijt. Ik weet dat het goedkoper kán, maar dan moet je zelf een kast maken en dan moet je bovendien bezuinigen op onderdelen.
Het is voor mij erg belangrijk om kwalitatief goede onderdelen te gebruiken. Je krijgt daarmee een unit die zelfs beter presteert dan bijvoorbeeld de UA versie (eigenlijk ook een kloon trouwens).
Een mooie kast vind ik zelf belangrijk omdat je er dan later altijd weer vanaf kunt. Er zijn weinig mensen die een lelijk uitgeboord en geschuurd aluminium apparaat van je willen overnemen ook al zeg je dat hij geweldig klinkt. Bovendien zien eventueel je klanten het apparaat ook en zeg nou eerlijk... Mocht je toch zelf een kast willen maken, be my guest. Dat scheelt iets meer dan honderd euro denk ik.

Falafel- Ik wil je wel proberen te helpen. PM me even met wat je precies hebt en wilt. Over het algemeen is de powersupply inderdaad 'het probleem'. Niet alleen moet het allemaal letterlijk passen, maar ook met er voldoende ruimte zijn om te zorgen dat je geen nare brommetjes krijgt enzo. Ik bouw de dingen het liefst in een 'te grote' kast. Dat is ook vaak voor de warmte beter.

Eraser- Even ter informatie het bouwen is voor ons pure liefhebberij, maar iedereen die ervaring heeft met DIY projecten dat als je de manuren afzet tegen de fabrieksprijs van de unit die je namaakt, je bijna nooit geld bespaart, sterker nog... Daarom proberen we onze eigen apparaten te bouwen met het beetje marge van de apparaten die we voor mensen in elkaar zetten. Lijkt me een fair deal toch?
Mocht jij nou een manier weten om er erg rijk van te worden, PM me die dan even. Ik vrees wel dat ik je daarna moet vermoorden...

Leuk dat iedereen zo enthousiast is! Het wordt vast mooi :)

Het zou trouwens wel top zijn om voor de andere voorstellen even een ander topic aan te maken. Thanks!

die zelfs beter presteert dan bijvoorbeeld de UA versie (eigenlijk ook een kloon trouwens).
Een mooie kast vind ik zelf belangrijk omdat je er dan later altijd weer vanaf kunt. Er zijn weinig mensen die een lelijk uitgeboord en geschuurd aluminium apparaat van je willen overnemen ook al zeg je dat hij geweldig klinkt. Bovendien zien eventueel je klanten het apparaat ook en zeg nou eerlijk... Mocht je toch zelf een kast willen maken, be my guest. Dat scheelt iets meer dan honderd euro denk ik.

mee eens, neem mijn prachtige ontwerp als voorbeeld :) was aan de behuizing, frontplate en knoppen al zo 150 euro kwijt...

ik heb ook een bijna complete liggen. nu mooi moment om hem eens af te bouwen als dat kan. mis geloof ik 2 chips voeding en vu meter en zou graag de sidechain inbouwen

Back