ewql 75%off !!!!.verstandig?

Ramirez

Ouwe rot
Waar zit toch dat addertje onder ,t gras bij ewql?
Symphobia is bijna net zo duur als 8 keer eastwest ????
Hun pakketten zijn meestal reteduur,en nu 8 geselecteerde pakketten+ilok en hd voor amper 1000 eur?
Is dit te mooi om waar te zijn?
Lijkt mij dat je dan niet veel andere software meer nodig hebt.
Aangezien ableton binnenkort 64bit is,leek me dit best een aardige keuze.
Ik heb nu de nieuwste i7 ,16 gb intern,dus dat lijkt me ook geen probleem.
Hebben meer mensen hier ervaring met het bedrijf,software en/of de 75%off aanbieding

Sorry,vergeten.dank je shedacq.
Als dat echt zo is,is t mischien een idee 2 hd,s in raid 0 te zetten en de meegeleverde hd als back up te gebruiken.

Zo gek is het niet. De pakketten waar je uit kan kiezen bestaan nu al jaren. Het verbaasd me eerder dat ze zo duur blijven, want ze zijn nog steeds actief bezig met het maken van sample libraries. Prijzen zijn, en worden kunstmatig hoog gehouden naar mijn idee. Niet dat ze slecht klinken hoor. Wat ik wel 's heb gehoord is dat ze moeilijk in de mix liggen wanneer je gebruikt maakt van andere samples en/of sample libraries. Wat en hoe weet ik zelf niet, heb er nooit gebruik van gemaakt.

East West is niet de enige die goeie sample libraries maakt. Ze maken voornamelijk gebruik van Kontakt. Kontakt schijnt ideaal te zijn om sample libraries in te maken, want er zijn genoeg andere sample library makers te vinden op het web die hun sample libraries hierin maken. Het vreemde is dat je niet de makers van sample libraries onderling als 'concurrenten' moet zien, maar eerder de platform (Kontakt dus bijvoorbeeld), want een sample library gemaakt in Kontakt zal niet verschijnen in een andere player (zover ik weet). Een ander platform is bijvoorbeeld die van UVI of die van Best Service.

Best Service heeft een site vergelijkbaar met die van Sounds Online. De site ziet er niet flashy uit, maar ja....

http://www.bestservice.de/

Wat vertel ik veel zeg. Nou, over en uit dan maar, hehe ±P

Squeekz:
Waar je uit kan kiezen is niet allemaal oud volgens mij.orchestral platinum plus is
Volgens mij anders als z,n voorloper en colossus en goliath zijn ook opvolgers.
Maar des al niet te min maakt t volgens mij niet zo veel uit,het geluid staat als een huis,als ik van de demo,s
Uit mag gaan.
Over kunstmatig hooghouden,daar heb je een punt.normaal zou je dik 3000eur kwijt zijn.
Dus kan me voorstellen dat je je goed genaait voelt als je orchestral platinum plus los hebt gekocht.
Over kontakt,is natuurlijk ook niet mis,maar heb je voor 1000eur 8 dikke vergelijkbare pakketten in kontakt?
Ja mischien komplete ultimate,maar dat is weer een heel andere richting.

Fourier:
Hoe bedoel je met vaak voorbij komen?
In andere pakketten of zo?

Ik heb hier en daar vernomen dat hun nieuwe play engine niet zo best is.
Kan iemand dat bevestigen?

Fourier:
Hoe bedoel je met vaak voorbij komen?
In andere pakketten of zo?

Ik heb deze aanbieding ±2 jaar geleden ook al eens gezien en overwogen om te kopen. Was toen ongeveer de zelfde prijs en de zelfde keuzes.

Tweedehands heb ik ze ook al eens voorbij zien komen (lees: het gehele pakket wat nu aangeboden wordt).

Vergelijkbare pakketten. Daar vraag je me wat. Er zijn erg veel sample libraries gemaakt die met Kontakt werken. De kwaliteit en de prijzen varieren ook heel erg. En ook zijn er sample libraries gericht op 1 enkel instrument, maar er heel uitgebreid op in gaan, en ook sample libraries die veel instrumenten bevatten, maar er bij elke instrument niet al te veel in de diepte word gedoken. Veel variatie dus.

Ik ben er niet ingedoken verder. Ik ken je dus geen sample libraries aanraden verder. Als je geinteresseerd bent en het geld hebt kan je die East West spul wel proberen hoor. Het is niet zo dat ik vind dat ze niet goed klinken.

Ze hebben nu trouwens ook Hollywood Strings en Brass, maar die zijn reteduur.

EastWest heeft inderdaad vaker aanbiedingen. Naast de Complete Composers Edition die je noemt, zijn alle pakketen afzonderlijk ook in de aanbieding, voor het geval je niet al die instrumenten nodig hebt. Zelf heb ik StormDrum 2 en ben daar erg over te spreken: SD2 biedt kwaliteit ipv kwantiteit en ik vermoed dat dat geldt voor alles van EW. Maar niet iedereen is enthousiast over EW als je op andere forums kijkt, vooral over PLAY (een soort Kontakt) is wat negatieve feedback maar ik heb zelf juist goede ervaringen met PLAY.

Een maand of zo geleden besloten dit pakket er als basistool bij te nemen. Aan die korting vond ik het een goede investering. Het is misschien al een iets ouder product, maar staat nog steeds als een huis naar mijn mening. Ja, ik heb de horror verhalen gelezen over de Play engine en toch de sprong gewaagd. Tot nu toe bevalt het prima! Totaal geen spijt van. Zelfs de WordBuilder doet het gewoon goed!
Wel vond ik de verpakking maar een beetje cheapo. Je krijgt een kartonnen doos met een HDD erin. Die zit 'vast' in een kartonnen houder, zelfs geen antistatische folie of zo omheen...Die schijf zat volledig los door de doos heen te schuiven, gelukkig zonder schade. De handleiding is ook erg summier, er zit enkel een A4-tje in de doos en een bon met alle activatiecodes.

Een maand of zo geleden besloten dit pakket er als basistool bij te nemen. Aan die korting vond ik het een goede investering. Het is misschien al een iets ouder product, maar staat nog steeds als een huis naar mijn mening. Ja, ik heb de horror verhalen gelezen over de Play engine en toch de sprong gewaagd. Tot nu toe bevalt het prima! Totaal geen spijt van. Zelfs de WordBuilder doet het gewoon goed!
Wel vond ik de verpakking maar een beetje cheapo. Je krijgt een kartonnen doos met een HDD erin. Die zit 'vast' in een kartonnen houder, zelfs geen antistatische folie of zo omheen...Die schijf zat volledig los door de doos heen te schuiven, gelukkig zonder schade. De handleiding is ook erg summier, er zit enkel een A4-tje in de doos en een bon met alle activatiecodes.

Wel lef hoor om het zomaar te bestellen,is toch een hoop geld. :halleluja
Ik heb al hier en daar wat info verzameld,maar toch beantwoord dat nog niet alle vragen.
welke pakketten heb je dan besteld als ik vragen mag?
En op wat voor computer draai je?
En heb je alles op de meegeleverde schijf laten staan? streamt dat snel genoeg,of is het na 3 openstaande vst's afgelopen?
Neem aan dat het een western digital usb2 hdd is toch?

Zijn trouwens ook de keyrange's nog te veranderen,stel je hebt in symphonic orchestra een standaard patch die de 1e 2 octaven gebruikt voor articulaties en daarna 3 octaven waarop je kan spelen.
Staat dat altijd vast of is dat nog te weizigen,zodat je de patch over het volledige klavier verspreid hebt?

Toch maar niet gedaan,man man wat een horrorverhalen zijn daar over te vinden zeg.
Het ziet er allemaal flitsend en boomie uit,en de sound is goed,maar er zijn gewoon te veel verhalen te vinden van
Gebruikers die onderhand smeken om ewql voor kontakt te maken,en hun play engine te vernietigen.
Gaan we dus niet aan beginnen.
Zit toch meer te denken richting symphobia en vsl of zo.dan maar iets meer betalen.
Okee..het is reteduur maar ik moet meegeven erg onder de indruk te zijn van symphobia en thru strike.
Groot voordeel dat het in kontakt draait,en aangezien projectsam geen choirs hebben(althans ,niet gevonden)kan ik vast
Wel iets moois vinden op choirs gebied,voor kontakt.

In ieder geval bedankt voor de adviezen.

Ik vind dit wel impressive klinken:

http://www.bestservice.de/detail1.asp/magix/independence_pro_library/nl

Is van Magix trouwens. Maar klinkt niet verkeerd op zich. Het is volgens mij een bundel of zo, komt met een DAW, ik weet dus niet of het ook standalone werkt. Het is wel goedkoop voor 300 Euro.

Ow ja, het is denk ik geen Kontakt player iets.

Project Sam klinkt ook niet verkeerd.

Laatst gewijzigd:
Jep,vind zoiezo bestservice best goed spul hebben.laatst nog synthwerk getest.klinkt heerlijk.

Dat klopt,en door hun flits boem beng interface wat onoverzichtelijk.
Maar in hun player kun je rustig verder editen,tal van mogelijkheden,dat dan weer wel.
Heb nog even kontakt getest,en ook verder gekeken
Maar dan kan ik net zo goed m,n ableton sampler gebruiken,die laad ook kontakt 3rth party,s,

Hmm zal er eens goed over na denken.

Die Independence Free heb ik uitgeprobeerd. Hij slaat niet op bij sessies in een DAW. De hele channel weg en zo. Wel jammer. Dus neem die Free wel met een korrel zout

De geluiden klinken wel lekker, en zijn vergelijkbaar met die van andere pakketten denk ik, al mis ik wel strings of zo, iets waar ik echt mee los kan gaan ondanks dat het een free version is. Geen problemen met in de mix krijgen. Werkt prima naast andere VST''s. Interface is wel wat square mode achtig. De reverb heb ik uitgezet, want mijn indruk is dat je liever externe reverbs kan gebruiken.

Dus wel een aanrader op zich.

Als je nog vragen hebt.......

Back