Tremolo pedaal en Vibrato pedaal

johan

They all want cake...
Ik ben op zoek naar een goeie tremolo pedaal en een vibrato pedaal die warm klinken en wat headroom hebben voor op mijn synthesizers te gebruiken.
Welke pedaaltjes gebruiken jullie? Wat raden jullie aan?

Dank u Matthew voor je reactie!

Ben eens aan het luisteren op YouTube (voor hoever dat vertaalt)

Klein probleem is dat ik ook tremolo en vibrato tegelijkertijd zou willen toepassen en dan zou ik ook nog een oplossing moeten zoeken voor stereo. Ofwel alles dubbel kopen ;-)

Wat denk je?

Als iemand nog mooie pedaaljes heeft? Altijd interessant om wat alternatieven te hebben.

veel vibrato-pedaaltjes hebben ook een switch naar tremolo, dus tegelijk kan dan niet.

ik heb:

EHX electro-harmonix
The Worm.

klein maar fijn en subtiel. wah, phaser tremolo vibrato in-een

Earthquaker Divces
Grand Orbiter

phaser & vibrato. strakke maar warme sound en breed in te stellen.

Ik gebruik een Boss TR-2 die klinkt prima - al kan het vast (nog) veel beter.

ik heb zelf ook een aantal pedaaltjes voor stereo dubbel...niet dezelfde pedalen. wel effecten.

twee verschillende phasers, twee verschillende vibratoos, verschillende distortions, enzovoort...

ik vind het goed werken om bijvoornbeeld op links en rechterkanaal twee verschillende tremolo pedalen te hebben. het levert juist vaak een voller stereobeeld op, en als je mono werkt heb je ook nog eens de keuze uit verschillende pedalen. je kan ook twee verschillende tremolos achter elkaar zetten voor gekke ritmische effecten

of wat je ook kan kopen is de Boss (Roland) VF-1

dan heb je wel stereo en kan je stereo strak afstellen... zit alles in op en er aan. niet echt warm en analoog..

Interessante ideeën!

Ben nog aan het denken om eventueel m'n Ensoniq DP4 (stereo en vibrato of tremolo) in te zetten en daaraan 2 verschillende pedaaltjes te hangen (L+R) om wat kosten te drukken. Maar dat gaat weer ten koste van de klank...

Misschien inderdaad wat extra pedaaltjes kopen om variatie en effecten...

Ik ga wat verder luisteren...

nou dan krijg je geen wiggler geluid, hebbik al met de worm en een siemens buizen pre-amp geprobeerd

kan die siemens buizen pre-amp dan niet goed oversturen?

ik heb de EHX Worm en ook de EHX Lpb2ube

zal eens testen...

het klinkt gewoon niet als de wiggler ook met een pulsar klinkt het niet als de wiggler
heb er 1 teleen gehad en toen met een siemens pre, art pre en een philips pre amp geprobeerd
met de worm, pulsar en boss tr-2 geprobeerd maar allemaal behoorlijk anders dan't origineel
ook de fender trem uit de gitaar amp, mooi maar anders
wiggler is gewoon toch best wel z'n eigen dingetje net zoals de roger mayer voodoo vibe alleen door roger het vibst is

waarschijnlijk (of wellicht misschien) is de buis en distorion een onderdeel van het circuit en
is het niet in serie:

input--->buis-preamp----->vibrato/tremolo----->output (amp)---->

Back