Poly Evolver encoders schoonmaken met deoxit

larker

Ingeburgerd
Heeft iemand hier wel eens de encoders van een PolyEvolver (oude editie) schoongemaakt zoals op hun site wordt vermeld?

http://www.davesmithinstruments.com/support/pek_maintenance.php

Daar staat dit:

Removing the Panel Boards
There are several cables that connect the front panel boards to each other and to other components. Disconnect them from the panel boards. Remove the board screws. You can now lift out the panel boards.

welke kabels moet je los maken?
thnx

Het zijn er twee of drie in de MEK. Met van die grote multiconnectoren. Het zal in de PEK ook niet al te ingewikkeld zijn.

haha ja idd

Je haalt dus alle knoppen eraf. Dan openschroeven en openklappen en dan koppel je de draden los die van de onderkant vastzitten aan het front pannel dat omhoog is geklapt?

Maak je die draden los van het front panel of van de onderkant?

Stelt allemaal niet zo veel voor. Vier schroeven in het bovenpaneel los draaien (twee links, twee rechts) en dan kan je het bovenpaneel aan de voorkant optillen en hem open klappen.

Wat je intern los moet maken wijst zich vanzelf, maar misschien dat je voor jezelf even een wat foto's wilt maken van welke kabel waar naar toe gaat (m.n. die twee van het toetsenbord, die met die oranje connectoren).

Trek wel even alle kabels uit de achterkant voor je begint, ik weet niet of er anders kabels in de knel komen te zitten als je hem open klapt.

Als er kabels van b.v. de print op de bodem naar de twee top panelen lopen, dan zou ik ze op het top paneel los halen.

of even laten zitten en kontakt opnemen met DSI, dit geval Carson Day. hem vriendelijk het probleem voorleggen en als je de synth zelf hebt gekocht heb je grote kans dat zij ze willen vervangen voor detended- encoders.
Als je s'avonds mailt, reageert hij meestal binnen 20 minuten (= overdag in USA) het heen en weer sturen duurde mij in totaal 2 weken.
resultaat! top

ga gewoon voor de pe upgrade, en de zever is gedaan

had ook beter echt contact op genomen voor mijn mek, had gewoon weg direkt bestelt op hun site

Ik wil ook wel upgraden maar dat kost voor de volledige upgrade vlg mij 600 USD. Nog even voor aan het sparen...

In ieder geval vandaag tijd gehad om dat ding open te schroeven. Heb alle encoders behandeld en het werkt weer als nieuw. Zie hieronder de foto van alle kabels. Was idd niet erg ingewikkeld. Ik heb een foto maar weet niet hoe ik die in dit bericht kan plakken.

Back