Adam a7x + sub8 vs. Dynaudio bm6a MKI

Hoi Allemaal,

Ik heb een optie op een setje bestaande uit 2 adam a7x en een sub 8
Zelf heb ik momenteel een setje bm6a waar ik opzich redelijk tevreden over ben maar ze klinken eigenlijk te mooi.
Het is moeilijk om een goede mix te maken die goed vertaald naar andere systemen, alles klinkt al snel heel warm en rond.

Zou het setje adam's een upgrade zijn in dat geval?
Zoiezo heb ik dan in principe een 3 weg systeem wat me meer gebalanceerd lijkt.

Wat is jullie kijk hier op?

Alvast bedankt!

Mmmm, bm6a's staan nochtans bekend om hun zeer gedetailleerde en eigenlijk ook wel goed uitgebalanceerde sound, enkel de stereospreiding is niet zo goed, maar dat is eigen aan nearfields.

Sowieso, een systeem met een sub is niet echt een goed idee om op te mixen, omdat je met een crossover-zone zit, waar er wel wat kan misgaan + als je veel laag gaat toevoegen, kan je akoestisch meer problemen genereren, waardoor het mixen moeilijker wordt. Ook gaat je laag dan alleen maar mono weergegeven worden en de vraag is of je dat wilt.

Die Adam's klinken naar mijn ervaring idd veel soberder, droger, wat minder aangenaam.
Kan in langere sessie lastig zijn, maar de ene heeft er meer last van dan de andere. Het is maar wat je gewend bent.

Een beter idee lijkt me om bv een avantone ernaast te zetten, is cheap en klinkt ook veel droger, maar als het daar goed op klinkt, op je bm6a en dan nog eens op je degelijke hoofdtelefoon, dan zit je altijd goed.

My 2c.

Back