Zelfbouw sequencer

rael

Imperial Aerosol Kid
Hallo allemaal.

Ik kreeg een vraag van één van m'n vrienden of ik geen zin had om een sequencer te bouwen voor hem. Nu ben ik best wel geïnteresseerd om zo'n uitdaging aan te gaan. Heb per slot van rekening ooit nog electronica gestudeerd, en na zo'n 30j verblijf in de kast werkt m'n soldeerbout nog steeds perfect (zopas nog getest).

Het probleem is, waar geraak ik aan een schema (heb dan wel electronica gestudeerd, het designen 'from scratch' is niet m'n ding). De "elektuur" tijdschriften in m'n kelder dateren allen van het eind van de jaren 70/begin 80, en ik vermoed dat er ondertussen wel leuker en uitgebreider spul ge-designed is.

Heeft er iemand een prima schemaatje liggen, of een link naar een site waar ik iets dergelijks kan bestellen ? Eventueel mag het ook een zelfbouwpakket zijn, dan moet ik alvast de printplaat niet zelf ontwerpen (weer moeite bespaard).

Alvast bedankt.

Dirk.

Laatst gewijzigd:
Kijk hier eens, daar maak jeje makkers blij mee hoor. Ken heeft wel meer mooie dingen op zn site staan voor mocht je de smaak ineens te pakken krijgen.

Als het met midi moet zijn en veel functies moet hebben:
Midibox SEQ V4
mbseq_case30.jpg

of Midibox SEQ V4 Lite
mbseqv4l_2.jpg

Welke componenten zijn dat precies? Kan het me nauwelijks voorstellen, tis zo'n nieuw ding.
Ik ben van plan er ook één te bouwen maar degene waarvoor wil juist die 8 CV Outs hebben..

met name de D/A converter is lastiger aan te komen. En hij is vooral heel prijzig(c.a. 18 euro per stuk)

HOI ZELF HEB IK GOEDE ERVARING MET DE THOMAS HENRY SUPERSEQ
HEB OOK NOG EEN ZELFONTWORPEN PRINT LIGGEN (HEB IK NOG OVER)
IS AL BESTUKT , ALLEEN DE POTS EN NOG WAT OPAMPS ERBIJ EN JE HEBT HET ELECTRISCHE
MISCHIEN EEN GOED IDEE??,

MAX525 €12,38 inderdaad en geen minimum bestelaantal. Dat is inderdaad veranderd. Hij was veel duurder en je moest er toen ook nog eens tientallen bestellen voordat zij hem gingen bestellen.

MAX6007 €1,08. Die AOUT is opeens redelijk betaalbaar geworden.

Hoi allemaal,

Alvast een mooie set suggesties. Ik heb nog niet echt een keuze gemaakt, maar ik vind die Midibox SEQ V4 wel aantrekkelijke specs hebben. Alleen heb ik nog niet echt gevonden hoe/en wat daarvan in kit kan besteld worden. Toegegeven, ik heb ook nog maar heel even op die site gaan kijken. Volgend weekend maak ik er werk van.
BTW, AnalogDreamer, wat zijn de specs van die Thomas Henry ? Ik vind daar niet meteen iets van terug. Ook van ene Milton lees ik veel goeds, behalve dan dat er geen support meer zou zijn.

In elk geval allemaal bedankt.

Het wordt de Midibox SEQ V4. Alleen vind ik daar nergens een duidelijke lijst van benodigdheden voor. Niet op de site uCaps.de noch op Midibox-shop.com.

Kan iemand me hier mee helpen ?

Back