IKEA presents

Tuurlijk is het gewoon reclame, maar voor wat betreft irritante youtube spam vind ik het nog wel acceptabel. Ook wel grappig dat IKEA de 'producer/dj' als doelgroep heeft erkend.

Aah ik wist niet dat het youtube spam was.. :P
Dat had ik wel zien aankomen, Dj Techtools had al een jaartje geleden een post gezet over hoe je zelf met wat ikea spullen voor "geen" geld een Dj-Producer booth kan maken.
En daar hebben ze enorm veel reacties op gekregen :D

Die Stolmenrekken zien er idd handig uit. Ik vraag mij wel af of ze stevig genoeg zijn om er met gerust hart een synth van 10-20kg op te zetten. Heeft iemand deze al geprobeerd?

Volgens IKEA is de maximale belasting van een rechte plank 25kg. Zal denk ik voor de schuine ongeveer gelijk zijn? Beetje afhankelijk van hoe stevig het scharnier is waarmee je het schoenenrek schuin kan zetten.

Lijkt in het midden in ieder geval een Juno 6/60 op te staan.

Volgens IKEA is de maximale belasting van een rechte plank 25kg. Zal denk ik voor de schuine ongeveer gelijk zijn? Beetje afhankelijk van hoe stevig het scharnier is waarmee je het schoenenrek schuin kan zetten.

Lijkt in het midden in ieder geval een Juno 6/60 op te staan.

Jep een Juno 60, waar heb je dat gevonden ? (de gebruiksbelasting he)
Normaal staat dat toch in de montage folder?

Geen idee maar de materie is wel anders.
De rechte planken bestaan uit hardboard/spaanplaat en gaan tot 25 kg.
http://www.ikea.com/be/nl/catalog/products/10179945/

De schuine platen zijn staalplaten en zijn dunner wat sneller zou gaan doorbuigen doch ik vermoed dat de plooien in de platen en de opstaande kant dit wel wat tegenhouden.
Er staat geen gewicht vermeld hier.
http://www.ikea.com/be/nl/catalog/products/50179948/

Druk op "meer lezen" rechtsboven en er verschijnt meer info.

Cheers,
Exo.:mega:

anders kun je nog aan de onderkant een hoekprofiel lijmen tegen doorbuigen, kost ook niet te veel

Jep een Juno 60, waar heb je dat gevonden ? (de gebruiksbelasting he)
Normaal staat dat toch in de montage folder?

Bij het tabje product-informatie, naast het tabje Aanvullende producten dat standaard wordt weergegeven. Bij de schuine staat inderdaad geen gewicht vermeld.

Doorbuigen zal denk ik wel meevallen, aangezien er, boven en onder al een scherpe hoek in zit en inderdaad de ribben die er al inzitten, maar ligt er ook een beetje aan hoe dun de plaat is, lastig in te schatten van het plaatje.

Een extra hoekprofiel kan natuurlijk geen kwaad, zou ik wel schroeven in plaats van lijmen.

Back