HALLO!?

mrmrtn

Nieuwkomer
Helo menschen, ik ben niet helemaal nieuw, heb me ooit aangemeld toen ik op zoek was naar twedehands monitors:D maar heb me verder nooit verdiept in analoge shizzle.

Ben nu tijdje bezig met produceren middels software, ben nu toch nieuwsgierig of ik dit kan combineren met hardware. Maar ik ben een echte leek op dit gebied.

De vraag is nu of jullie me in de goeie richting kunnen sturen bij het vinden van de juiste gear.

Ik ben op zoek naar iets, wat weet ik niet precies,waar ik een warme deephouse/dub techno/ambient sound mee kan produceren... En het liefst voor een paar honderd euro

Rondzwerven op de aanbod pagina heeft tot nu toe niet tot veel succes geleid, wel tot nog meer vragen, vandaar dat ik het op deze manier probeer..

Alle info is welkom! :)

welkom... en hoe langer je hier zult rondhangen hoe meer vragen je gaat krijgen...
je hebt vast al een tijdje met software lopen klooien en weet dan ook dat elke vst een ander karakter heeft. zo ook met hardware... zelfs zo nog meer met hardware.
begin met iets dat overzichtelijk is. niet teveel menuutjes, gewoon iets wat als het voor je staat er ook geluid mee kunt maken. je creativiteit moet dan de rest doen.
dan is het ook nog afhankelijk van hoe je wilt sequencen en of je toetsenist bent.
ik werk maar voor een deel met hardware sequencers en die lopen sync met ableton en toetsen gebruik ik al helemaal niet in mn liveset. belangrijkste voor mij is: minder menuutjes, minder schermpjes en meer knoppen die maar 1 ding kunnen.

oftewel begin gewoon en laat t dan groeien.

Kijk das al een goed begin, thx :) Een sequencer lijkt me idd beter voor mij!

Maar in welke richting qua merk, type zou ik kunnen zoeken? Waar werk jij bijvoorbeeld mee? Anyone else?

een sequencer is natuurlijk het hart van je setup als je techno maakt... maar let wel dat een hardware sequencer anders werkt dan bijvoorbeeld ableton. software is qua sequencen overzichtelijker maar hardware kan soms wel weer voor creatieve aanvullingen zorgen, vandaar dat ik (wij) met beide werken.
we gebruiken geen software instrumenten maar dus wel software voor sequences. hiermee spelen we live mee met controllers. de hardware die we gebruiken is eigenlijk zo gegroeid als dat we die nu hebben. de beats komen uit een electribe waarin een eigen sequencer zit. zodra je die goed kent kun je er erg veel mee. daarnaast gebruiken we een modulaire synth met daarin van alles en nog wat maar onder andere een patchbare 303 voor acid sounds. verder veel effecten, een micromodular, een kaosspad, een meeblip, een klangbox en ik ben erg fan van de emu orbit om zn jaren 90 sounds die je als extra laag in een set kunt leggen maar dit zijn geen goede voorbeelden omdat ze eigenlijk gewoon in de set zitten omdat t zo gegroeid is en we veel met de spullen slepen dus grote instrumenten vallen af.
eigenlijk kun je alles gebruiken als je de basis maar goed hebt en in ons geval is dat dus ableton voor sequences en een electribe voor drums.

Back