HALLO!?

mrmrtn

Nieuwkomer
Helo menschen, ik ben niet helemaal nieuw, heb me ooit aangemeld toen ik op zoek was naar twedehands monitors:D maar heb me verder nooit verdiept in analoge shizzle.

Ben nu tijdje bezig met produceren middels software, ben nu toch nieuwsgierig of ik dit kan combineren met hardware. Maar ik ben een echte leek op dit gebied.

De vraag is nu of jullie me in de goeie richting kunnen sturen bij het vinden van de juiste gear.

Ik ben op zoek naar iets, wat weet ik niet precies,waar ik een warme deephouse/dub techno/ambient sound mee kan produceren... En het liefst voor een paar honderd euro

Rondzwerven op de aanbod pagina heeft tot nu toe niet tot veel succes geleid, wel tot nog meer vragen, vandaar dat ik het op deze manier probeer..

Alle info is welkom! :)

welkom... en hoe langer je hier zult rondhangen hoe meer vragen je gaat krijgen...
je hebt vast al een tijdje met software lopen klooien en weet dan ook dat elke vst een ander karakter heeft. zo ook met hardware... zelfs zo nog meer met hardware.
begin met iets dat overzichtelijk is. niet teveel menuutjes, gewoon iets wat als het voor je staat er ook geluid mee kunt maken. je creativiteit moet dan de rest doen.
dan is het ook nog afhankelijk van hoe je wilt sequencen en of je toetsenist bent.
ik werk maar voor een deel met hardware sequencers en die lopen sync met ableton en toetsen gebruik ik al helemaal niet in mn liveset. belangrijkste voor mij is: minder menuutjes, minder schermpjes en meer knoppen die maar 1 ding kunnen.

oftewel begin gewoon en laat t dan groeien.

Kijk das al een goed begin, thx :) Een sequencer lijkt me idd beter voor mij!

Maar in welke richting qua merk, type zou ik kunnen zoeken? Waar werk jij bijvoorbeeld mee? Anyone else?