s1000HD format probleem

dj-lowphat

LostP
Beste mede-forumleden,

Ik heb al menig diskette (HD of DD) geprobeerd te formatteren op mijn akai s1000HD, maar na pak en beet een minuut (dan geeft ie aan track:80, side:2) komt het beest met keer op keer dezelfde boodschap namelijk: ''!!disk unusable, bad directory area!!''
Ik vraag me af in hoeverre dit te wijten valt aan de floppydrive..
Mogelijk is dit voor een van jullie een bekend fenomeen... 8)

Ja ik heb soms ook dit probleem , ik heb een bak vol met disks en van 30 pakt hij er 2 .
Kan dat de floppydive niet meer goed werkt , soms helpt het om eerst te formatteren op
een oude mac en dan nog een keer proberen met de S1000.

Ok thanks. Jammer genoeg heb ik geen oude mac bij de hand.
't Gekke is trouwens dat m'n s950 vrijwel alle floppies vreet.

Beste mede-forumleden,

Ik heb al menig diskette (HD of DD) geprobeerd te formatteren op mijn akai s1000HD, maar na pak en beet een minuut (dan geeft ie aan track:80, side:2) komt het beest met keer op keer dezelfde boodschap namelijk: ''!!disk unusable, bad directory area!!''
Ik vraag me af in hoeverre dit te wijten valt aan de floppydrive..
Mogelijk is dit voor een van jullie een bekend fenomeen... 8)

Ik had exact hetzelfde probleem bij mijn S1100. Ook precies vanaf track 80 krijg ik dezelfde melding. Vanalles geprobeerd (schoonmaken drive, eerst formatteren op PC), maar zonder resultaat.
De floppy drives zijn echter zeer lastig te vinden (net als voor de S950 overigens).
Voor de S1100: TEAC FD-235HF 217-u (met jumpers!!)
Ik gebruikte de floppy drive zowieso niet omdat de S1100 SCSI heeft. Ik heb de floppy drive vervangen door een interne SCSI zipdrive. Daarnaast heb ik een externe SCSI card reader aangesloten, welke ik ooit gebouwd had en nog had liggen. Deze werkt ondanks de leeftijd van de S1100 prima samen met de sampler.

Cheers

@Huey
Wat voor interne scsi zip heb je in de s1100 gezet? Kan deze ook in de s1000 denk je?

Ik heb een "Iomega Zipdrive 100 Mb SCSI internal" gebruikt.
Dit is volgens mij het enige type wat beschikbaar is (mogelijk bestaat er nog een NEC??)
Er bestaat alleen een 100 MB versie voor intern gebruik. Extern heb je de keuze uit 100 MB en 250 MB

Je S1000 moet uiteraard wel een SCSI kaart hebben. Tevens moet deze SCSI kaart een interne aansluiting hebben. Ik weet dat er diverse uitvoeringen van de SCSI kaart in gebruik zijn en ze niet allemaal een interne connector hebben.

Ik verwacht dat de Zipdrive wel met de S1000 werkt. Het OS is nagenoeg hetzelfde als van de S1100

Ik moest trouwens de SCSI flat kabel "achterstevoren" in de connector steken. Dit moet je bij veel AKAI samplers op deze manier doen!

Cheers

Thanks Huey! Ik ga eerst ff checken hoe het gaat met een externe zip die ik net heb opgedoken.

Back