CTRLR panel bouwen, hulp gevraagd

hmm, misschien maar een kijken of ik iets kan gaan brouwen voor m'n Roland M-DC1/M-VS1

Erg leuk en verslavend ctrlr.
Heb zelf de JX8Programmer gemaakt maar het blijft toch lastig als je geen program ervaring hebt.
Ook de stabiele versie is al oud en de nightly buids zijn niet altijd even best.
Het meeste heb ik geleerd van het kijken hoe de andere panels zijn opgebouwd.

En natuurlijk je eigen knoppen maken met knobman8)

Zie net dat er al een M-VS1 panel is, binnenkort eens testen en gebruiken voor de M-DC1

Idd, da's al de moeite,,
maar 'k wil persoonlk meer, eerder a la retro atari editors style,,
Ook hier is't selecteren van de waveform erg slecht, zo één lange lijst, die scrollt, ik zit eerder op een search feature's enzo te wachten,

En ook, de 4 voices tegelijk editen,,
En de 'analog' knob vind ik ook niet terug,,

Soit, de Sounddiver driver voor de Roland M- reeks is wel goed, maar o-zo groot in screen layout,,
en ook daar slechte manier van waveform kiezen,, vind 'k,,

Ik heb mijn panel aangepast, er zaten nog wat gekke dingen in, en ik heb wat drukknoppen toegevoegd ipv draaiknoppen. Een toggle knop werkt nog niet, ik heb het anders opgelost.

Het slechte nieuws is dat de bass synth in de EF303 echt bescheten klinkt als je hem sequenced, met parameter tweaken klinkt ie al snel slechter dan al opgeslagen in de 2 presets. Een MC303 blaast hem nog omver denk ik :-) Het wordt al snel een 8 bit circuit bending sound. Ik had tijdens het testen alleen noten aangeslagen, dat leek nog wel o.k.

Kortom, het was leuk zolang het duurde. Nu maar eens nadenken over een serieuze toepassing voor CTRLR, niet al te ingewikkeld.

Bekijk bijlage EF-303_final.zip

EF303_panel_final.jpg

Back