MC-202 sequence laten beginnen met een rust

bikkel

Everything is on the One
Het is net alsof ik ineens de sequencer van mijn MC-202 niet begrijp terwijl ik er normaal wel aardige lijntjes uit weet te halen. Ik wil het volgende bereiken in twee beats van een normale 4 kwartsmaat:

---A__S-

waarbij dus drie stapjes rust, een beaccentueerde doorlopende noot van drie stapjes, een korte noot van één stap met slide en daarna weer één stapje rust.

Ik programmeer daarvoor een hoge toon die ik op de step pagina op 0 REST en 36 zet, de accentnoot die ik wil hebben op 4 TIE en 36, de slide noot op 4 TIE en 12 en dan weer een 0 REST noot op 12.

Echter ik hoor korte tikjes bij iedere noot (dus ook de rusten) bij welke VCA envelope setting dan ook en met het filter open. De accenten en slides klinken wel goed. Als ik ga rommelen op de gate pagina lijken de nootduren ook langer te duren.

Waar ga ik de fout in? Het is net of de gate lengtes op de STEP page gewoon genegeerd worden terwijl de nootlengtes wel gewoon werken.

Hej,

Ik heb even een snel testje gedaan maar krijg niet deze tikjes bij de rusten.

Ingevoerd:

Pitch Step Gate Accent Porta
1A- 36 0
1A- 36 35 x
2B- 12 10 x
2G- 12 0

Waar ga ik de fout in? Het is net of de gate lengtes op de STEP page gewoon genegeerd worden terwijl de nootlengtes wel gewoon werken.

De gate lengtes op de step pagina dienen allen als 'default' waarde, ik gebruik deze eigenlijk nooit en ga direct naar de gate pagina.

Wat gebeurt er als je de gates direct ingeeft op de gate pagina na de step pagina?

gr,
Jop

Back