Korg esx midi naar Sh-101 clock

dkd

Ingeburgerd
Yo People

Zou graag vanuit mijn korg esx midi uitsturen (1 kanaal ) naar een converter die dat omzet voor de clock in op de SH-101.

De vraag is of dat mogelijk is en of daar een redelijk betaalbare (geen ingewikkelde bak van 150 euro) converter voor te vinden is ?

En of het clocken dan ook tevens zou werken voor de moog prodigy? daar zitten namelijk ook nog 3 ingangen op.

Dank u
Rave on
dKd

midi naar cv zijn altijd wel dure dingen. doepler mcv4 is een goeie en kan je er nog een paar aan hangen.
cv op een Roland sh-101 is de meest voorkomende cv

Hij zoekt geen CV, maar midi naar trigger voor de klok input:)

Yez beide de doepfer en de dtronics had ik gezien :)

Zou de doepfer werken van de korg naar de sh-101 ?
Ging er van uit dat ik met de cv gate optie zoiezo wat duurder uit zou zijn maar een doepfer is nog wel te diggen kwa prijs en anders 2ehands wellicht een mooie optie.

Bij dtronics is dat een diy project ?
zag ook deze nog http://www.engineersatwork.nl/catalog/product_info.php/cPath/58/products_id/545
Of is dit niet het juister clock materiaal wat ik zoek ?

Kun je niet veel makkelijker gewoon een trigger sample inladen en via een van de outputs naar je SH-101 sturen? Eerst even een beetje oefenen vanaf je PC en als een sample goed strak werkt laad je hem in de ESX. Kun je ook nog spelen met ritmische patronen in plaats van saaie constante triggers.

Problem solved! 8)

Wat ik niet weet is of de Moog en de Roland allebei de zelfde trigger lusten, of dat de een op opgaande flank pakt en de andere op neergaande....

nog goedkoper de doepfer msy2

Je kan ook een Roland TR626 kopen die heeft MIDI en een trigger output (op de rimshot ofzoiets) kan je gebruiken als converter en heb je nog een leuk oldskool houserap drummachientje erbij! en kost bijna niks 50 a 100 euro ofzo

Trigger sample in de ESX zelf kan wel werken maar dan ben je wel een output kwijt van de ESX en je moet je volume steeds in de gaten houden enzo

Back