rookaanslag verwijderen

Knaller

minimal moozik
SF,

Al enige jaren heb ik de slechte gewoonte te :peukie: achter mijn apparatuur, mijn synths heb ik inmiddels
inclusief aanslag verkocht, mijn monitors (KRK v6) staan echter nog vrolijk in de damp elke dag. Afgaand op de troep
dit ik regelmatig van mijn schermen poets neem ik aan dat ook mijn montitor-elementen aardig onderzitten.

Net als bij mensen die je vaak ziet merk je veranderingen nagenoeg niet op, in hoeverre beinvloed rookaanslag de klank?

Is dit eenvoudig te verwijderen of kan ik me hier beter niet aan wagen?

Grz.

Knaller

Re: rookaanslag verwijderen

Origineel geplaatst door Knaller
SF,

Al enige jaren heb ik de slechte gewoonte te :peukie: achter mijn apparatuur, mijn synths heb ik inmiddels
inclusief aanslag verkocht, mijn monitors (KRK v6) staan echter nog vrolijk in de damp elke dag. Afgaand op de troep
dit ik regelmatig van mijn schermen poets neem ik aan dat ook mijn montitor-elementen aardig onderzitten.

Knaller

Misschien overstappen van zware shag naar light sigaretten?

Volgens mij heeft het geen invloed. Op conussen zit veelal al een laagje vet. Worden ze lekker stevig van!

Misschien kun je zijl kopen en dit over de apparatuur leggen wanneer je deze niet gebruikt. Dit zal aanzienlijk schelen!

Ik merk nog niet dat mijn apparatuur kuren krijgt door het roken. Volgens mij is stof meer van invloed op de contacten (o.a. potmeters)

Groet Erik

Re: Re: rookaanslag verwijderen

Re: Re: rookaanslag verwijderen

Origineel geplaatst door Catalunya
Volgens mij is stof meer van invloed op de contacten (o.a. potmeters)

Zei de roker... :peukie:

Dus een vette peklaag is gunstig voor je bewegende delen en contacten? :confused:

Re: Re: Re: rookaanslag verwijderen

Re: Re: Re: rookaanslag verwijderen

Origineel geplaatst door Mike-E
Zei de roker... :peukie:

Dus een vette peklaag is gunstig voor je bewegende delen en contacten? :confused:

Hij vroeg met name wat voor invloed rookaanslag heeft op de geluidskwaliteit van een spreaker.
Het zal ongetwijfeld van invloed zijn op de bewegende delen en contacten. Wat ik wel weet is dat dat fijne stof (bijv. bouwstof) rampzalig kan zijn. Tip: om geregeld. Ook wanneer je niet rookt alle potmeters en knoppen regelmatig te verdraaien of in te drukken.

Groet Erik

Bedankt, goed nieuws. Verder gebruik in weinig bewegende delen, enkel mn pc en een csx als keyboard/controller. In de loop van het jaar wordt mn huis opgeleverd, dan zal ik het eens goed en stofvrij inrichten, zonder vloerbedekking.

:) :peukie:

leuk draadje, maar....

hoe verwijder je rookaanslag.
wat zijn de "granny knows best" middeltjes.

DD7,
sillet bang, alcohol, dreft......???

insmeren met een halve aardappel die gedrekt is in je eigense urine ? *D

Echte synthfreaks maken zich alleen zorgen over wat roken met hun apparatuur doet, en niet met de binnenkant van hun longen :)

alcohol werkt wel voor het ontvetten, maar het vergelen dat kun je er vlg mij niet mee tegengaan

ik heb ook een betje lopen kloten.... maar nee.
een gele tr-505 is eigenlijk ook wel mooi :D

Dampkapje boven je setje:L.

Ach, in welke legendarische rock & roll studio werd nu NIET gerookt. Ik zou het lekker laten zitten en eventueel kwaliteitsverlies 'vintage sound' noemen :D

Zelf heb ik ook de vieze gewoonte te paffen en ben ervaringsdeskundige :peukie:

Een beetje afwasmiddel helpt wel: neem een handdoek en maak een kant nat en doe daar een paar druppels afwasmiddel op. Met een natte kant haal je de zeepresten weg en met een droge kant meteen afdrogen. Alcohol (bij het Kruitvat hebben ze verschillende percentages) werkt als zeep niet meer helpt. Kijk eerst op een stukje of het de verf niet aantast. Nooit verfoplossers gebruiken of iets waar het inzit (terpentine, ammonia enz.).

Voorkomen is beter dan genezen; bij de betere doe-het-zelf winkels (bij de Gamma, Praxis enzo nog niet gezien, wel bij sommige Blokker verstigingen) hebben ze plastic tafelkleed wat ze per rol verkopen. Neem de transparante onbedrukte versie (staat het mooiste over je synths) en drapeer het ruim over je synths. Help ook goed tegen stof naruurlijk. Wel duur en ongeveer 10 gulden per meter.

Back