Motu Ultralite-MKIII Hybrid vraag

hennymugge

Ingeburgerd
Beste Synthforumers,

Ik speel nu al een tijdje met mijn Nord Stage 2 en midi-keyboard daarboven (om via Cantabile (VST host) Omnisphere aan te sturen). De Stage 2 prik ik in mijn Ultralite-MKIII Hybrid geluidskaart en route ik naar de main outs en ook de VST gaat naar de main outs.

Nu knalt het volume van Omnisphere zo extreem hard de geluidskaart uit, dat ik de gain in Cantabile op -20db moet zetten en de audiobus op 10% van "normaal" volume moet uitsturen. (ook in Cantabile) :?

Kan ik de VST, zoals een fysieke input, in bijvoorbeeld CueMix zelf harder/zachter zetten en in een mix plaatsen? Is dat bijvoorbeeld toe te wijzen aan een fader?

Dat zou toch moeten kunnen.. Het lijkt me "raar" dat je alle fysieke inputs netjes kan regelen en zelfs kan FX'en maar dat een VST op een gefixt volume en zonder enige vorm van controle domweg direct uitgestuurd wordt. :stupid

Heb er lang naar gezocht maar niets gevonden. Hopelijk kunnen jullie helpen! :okdan:

Op de outputs van de Motu zit ook een trim..

En sinds de laatste update is er ook OSC ondersteuning, dus die functionaliteit is ook aan te sturen met een fader ofzo via OSC.

Bijvoorbeeld rechtstreeks vanaf je ipad/android tablet met de applicatie TouchOSC
of als je in OSX werkt kun je bijvoorbeeld ook in een programma als Osculator, midi data van je controller vertalen naar OSC (Open Sound Control)

Werkt allemaal prima!

Bedankt voor jullie antwoorden! Die OSC ondersteuning is erg handig :)

Maar dit is nog niet helemaal wat ik bedoel. Wellicht moet ik wat meer informatie geven over de setup:

VST host: Cantabile Performer
VSTi: Omnisphere
Geluidskaart: Motu Ultralite MKIII Hybrid

In Cantabile stuur ik Omnisphere direct uit naar de main outs (+ phones) van de Motu. Hierdoor kan ik de VSTi niet "mixen" in CueMix, hij gaat namelijk direct naar de outputs.

Is er een mogelijkheid de VSTi niet direct naar de output te sturen, maar naar een input? Zodat ik toch met een fader in CueMix het volume van de VSTi kan regelen?

Bedankt!

voor zover ik weet kan je de output van je daw alleen naar de outputs sturen, en dus niet apart regelen. Je zal dit dus in cantabile moeten doen. Of (omslachtig) routen naar output 3/4 en deze met kabeltjes naar input 3/4.

en gewoon de output van omnisphere aanpassen , in de vsti zelf ?

Kan ik de VST, zoals een fysieke input, in bijvoorbeeld CueMix zelf harder/zachter zetten en in een mix plaatsen? Is dat bijvoorbeeld toe te wijzen aan een fader?

Dat zou toch moeten kunnen.. Het lijkt me "raar" dat je alle fysieke inputs netjes kan regelen en zelfs kan FX'en maar dat een VST op een gefixt volume en zonder enige vorm van controle domweg direct uitgestuurd wordt. :stupid

Heb er lang naar gezocht maar niets gevonden. Hopelijk kunnen jullie helpen! :okdan:

Lang geleden dat ik met motu cuemix werkte. Toen kon het niet en nu blijkbaar nog steeds niet. idd een beetje stom. RME totalmix en toalmix FX heeft deze functionaliteit wel standaard, maar daar heb je nu weinig aan.

Uuuuuh, kan wel hoor, het is geen mix, maar je kan de output trimmen.

Foutje, toch niet :)

Je kan wel de EQ aanpassen en zo zakken in volume.

ben ook niet zo van die cuemix, bij rme werkt het inderdaad op de een of andere manier duidelijker/ eenvoudiger.
maar gewoon instellen in je daw, gaat altijd
of , daar gaan we weer, eventjes bidule ertussen hangen

Bidule ga ik nog even naar kijken :)

Natuurlijk kan ik de output wat zachter zetten in de host maar het leek me nu juist zo handig om via TouchOSC alle volumes in Cuemix aan te kunnen passen.

Bedankt voor jullie antwoorden!!!

Back