Bonjour!

Bertrand

Nieuwkomer
Eerste keer op dit forum. Eigenlijk erbij gekomen omdat ik op zoek ben naar een nieuwe MIDI controller (Korg Kontrol 49 of AKAI MPK 49) aangezien mijn huidige Korg Triton na een aantal verhuizingen mijn levels willekeurig loop te verkloten. Hoop hier iemand te vinden die er een over heeft.

Maar gelukkig genoeg andere interessante topics op dit forum.

kort over mij: Bert, Amsterdam, producer, maak productiemuziek (voornamelijk), remixes, gebruik Reason, sinds kort Ableton (beetje Garageband), iMac, Focusrite Saffire pro 14, Korg Triton (mjaa), Gibson SG, speel piano/gitaar/bas/computer, luister naar broken beats/bass music/electronica en alles wat genres buigt of achterwege laat.

Kijk ernaar uit jullie digitale versies te ontmoeten en me in het geouwehoer te mengen.
Ik heb er zin aan!!

B.

Thanks!
Ik gebruik de controls op de Triton nauwelijks, is 'ie ook niet echt voor gemaakt, alleen het keyboard. Maar sinds kort zie ik in mijn DAW mixer dat bepaalde levels, danwel effect knoppen, razend snel op en neer bewegen. En als ik opneem, gooit m'n DAW er een automation lane bij die ik nooit heb aangezet?!?
Komt van de draai/scroll schijf op de Triton, die is gaar. Probeer 'm nu als keyboard zonder controls te gebruiken, maar ben er nog niet helemaal uit. En weer een goed excuus om nieuwe gear te kopen, lol. Zat toch al aan een MPC te denken, zo sla ik misschien 2 vliegen in 1 klap.

Kan je de output van CCs niet afzetten in de Triton? Want ik vind dat keyboard alleen beter (en steviger) dan eender welke USB-controller nu op de markt. Voor controllers kan je er gewoon een desktop unit bijkopen (Remote Zero, Behringer BCR, etc. keuze genoeg!) en bovenop de Triton plaatsen (ofzo).

Kweet niet 100% zeker hoe, maar ik kom de menu's via het touch screen niet meer in omdat de schijf continu waarden doorgeeft.
Keyboard van de Triton is inderdaad erg fijn, groot en stevig. Wil 'm ook zeker erbij houden voor piano etc. inspelen. Desktop unit erbij zou een goeie oplossing zijn, maar ik ben bang dat de Triton z'n beste tijd gehad heeft, ben ook nog niet klaar met verhuizen, en ik wil niet zonder keyboard komen te zitten. Dus ik zoek gewoon een goedkope oplossing om meer controls te krijgen, de pads zijn ook welkom, en toch nog een keyboard te behouden indien de Triton er helemaal mee ophoud.

Ik weet het niet van Reason of Ableton, maar in Cubase kan je dacht ik wel CCs wegfilteren.

Ik heb een MPK 49 gehad, en de pads zijn allesbehalve een aanrader. Die is nu verkocht, en met dat geld heb ik een Kawai K1, Yamaha AN200, en Korg Nanokontrol (ik heb heel weinig plaats :( ) gekocht. Dus 2 synths, en een octaaf erbij gekregen. Ik had veel vroeger naar de 2de handsmarkt moeten kijken :)

Dat klint als een erg goeie deal! De Kawai ziet er erg goed uit.
Heb je ervaring met de pads op de Korg Kontrol? Ik heb hier tot nog toe 0,0 ervaring mee. Ik heb altijd alles naar de toetsen op de Triton gemapt, dus wat voor pad dan ook is waarschijnlijk beter. Wat vond je slecht aan de pads op de MPK? Andere features van de AKAI die waardeloos zijn? En gebruik je nu de nanokontrol ipv pads?
Heb kort eentje gebruikt, maar ik hou niet van dat gevoel dat je 'm kan breken als je er te hard op speelt.

Dat klint als een erg goeie deal! De Kawai ziet er erg goed uit.
Heb je ervaring met de pads op de Korg Kontrol? Ik heb hier tot nog toe 0,0 ervaring mee. Ik heb altijd alles naar de toetsen op de Triton gemapt, dus wat voor pad dan ook is waarschijnlijk beter. Wat vond je slecht aan de pads op de MPK? Andere features van de AKAI die waardeloos zijn? En gebruik je nu de nanokontrol ipv pads?
Heb kort eentje gebruikt, maar ik hou niet van dat gevoel dat je 'm kan breken als je er te hard op speelt.
Dit is de Korg NanoKontrol (2):
korg-nanokontrol2-640-80.jpg

Die vervangt de knoppen en sliders van de MPK. Omdat er niet genoeg plaats is voor me, staat m'n keyboard aan de zijkant, en dat was vrij onhandig om de controls te bedienen/toewijzen.

Voor pads had ik eigenlijk al een Korg PadKontrol van voor ik de MPK erbij kocht:
Korg_Padkontrol_02.jpg

Veel betere pads dan op de MPK... op die Akai moest je hard kloppen om wat respons te krijgen.

Een foto van m'n 'studio'. De Nanokontrol 2 zit op de laptop, waar de touchpad is.
En geloof het of niet (ik zal nog eens een nieuwe foto maken)... ik heb er recent nog een Microwave XT tussen kunnen proppen :D

Attachments

• IMG_20130213_203714.jpg
    IMG_20130213_203714.jpg
    35,6 KB · Bekeken: 72
Was in de war met de nanokey.

Ja, vette set up! Ik zit momenteel met een Triton en een interface voor de iMac op de eettafel, die ik weer weg moet halen als ik ga eten, dus je studio ziet er goed uit.
Misschien wel een goed idee om een apart keyboard te combineren met de PadKontrol. Hoeft niet duur te zijn.
Ik kan nu een Korg Kontrol kopen voor €100. Ga even kijken wat splitsen me gaat kosten.

Back