[techno/techhouse] Forcesupreme -At first sight

forcesupreme

links hangend lid
Ik heb een techno / techhouse trackje gemaakt. Een beetje italiaanse style zeg maar; Funky, rollende beats en dikke basslijnen.

klik!

Laat ff weten wat er beter kan als je zin hebt!

Alvast bedankt...

owja... gemaakt in Renoise en vst's van Akai, sonitus (compressor + Multiband). Een berg Delay's, en nog wat Filters van Fruityloops...

Lekker hoor vet en diep:)
En idd lekker funky.

Ietsie meer percussie hier en daar en niet op geijkte momenten en een paar slimme edits kunnenen deze track misschien nog wat optillen.:okdan:

Origineel geplaatst door faab
Lekker hoor vet en diep:)
En idd lekker funky.

Ietsie meer percussie hier en daar en niet op geijkte momenten en een paar slimme edits kunnenen deze track misschien nog wat optillen.:okdan:

Thnks!

Alleen deze zin begreep ik niet helemaal:

Ietsie meer percussie hier en daar en niet op geijkte momenten en een paar slimme edits [/B]

Met techno kun je juist dmv plaatsing van elementen een track sterk verbeteren.

Je groove denderd als een trein dus je zou bijv en edit kunnen maken in een halve bar voor de start maat waar je wat dingen weg laat zodat er daarna weer extra gas gegeven wordt.

Percussie hoeft niet altijd op de 4e 8e 16e 32e etc maat te komen probeer maar eens om het er lukraak in te laten komen en dan door te gaan tot een bepaald punt wat wel weer op het "goede" punt uit komt.

Hierna een edit en dan bijv gelijk een extra element bijv ride toevoegen dan krijg j eeen mega boost.
Ook het programmeren van snares kan verschillen je kunt bijv het idee van versnelling geven maar ook juist ff afremmen expirimenteren maar.

Daar is techno tenslotte de uitgelezen muziek voor.

:) :okdan:

echt een vet funky ritme.......dit nummer grooved echt lekker weg. Alleen kun je inderdaad misschien wat van die a-ritmische breaks erin gooien, zodat hij niet heel de tijd door blijft denderen als een trein. Iets meer afwisseling zou van mij wel wat mogen eigenlijk. Maar door die a-ritmische breaks en misschien een wat langere break in het midden om tot rust te komen zou het wel al oke zijn denk ik. Er zit niet echt een stuk in het nummer waarbij je ff toch rust kan komen, iets van een vaag spacey stukje ofzo. Nja......in ieder geval :okdan: gedaan hoor 8)

Forces supreme did it again. :okdan: Deze man verrast ons altijd weer . ;) Moet zeggen dat ik persoonlijk erg gecharmeerd ben van je produkties. Vind de sound die je gebruikt altijd erg lekker

Wederom een lekkere dans-stamper. Erg lekker. Ik mis een beetje een atmosferische melodielijn in wat voor vorm dan ook, maar dat kan bij de stijl horen. Ik weet nix van techno :) De percussie en de baslijn grooven in ieder geval -enorm- lekker. Voor de rest sluit ik me aan bij de suggesties van redje. Wat variatie kan geen kwaad :)

Niet echt mijn stijl, maar ik kan dit wel waarderen, inderdaad lekker Funky. Zoals al eerder gezegd misschien wat meer met percussie "elementen" spelen wordt het allemaal wat frisser. Verder klinkt de track lekker.

Synthfreak

:dj: Zou zo passen in een club
ik zou hem draaien.
Doet mij aan kyre records denken.
lekker mellow :okdan:

PS Komt hij op plaat uit ?!:dj:

Met techno kun je juist dmv plaatsing van elementen een track sterk verbeteren.

Je groove denderd als een trein dus je zou bijv en edit kunnen maken in een halve bar voor de start maat waar je wat dingen weg laat zodat er daarna weer extra gas gegeven wordt.

Percussie hoeft niet altijd op de 4e 8e 16e 32e etc maat te komen probeer maar eens om het er lukraak in te laten komen en dan door te gaan tot een bepaald punt wat wel weer op het "goede" punt uit komt.

Hierna een edit en dan bijv gelijk een extra element bijv ride toevoegen dan krijg j eeen mega boost.
Ook het programmeren van snares kan verschillen je kunt bijv het idee van versnelling geven maar ook juist ff afremmen expirimenteren maar.

Daar is techno tenslotte de uitgelezen muziek voor.

Aaaah, zoiets dacht ik al ja. En gelijk heb je! Ik denk dat ik het nr ook wat verder uit ga werken, de track wat gedetaileerder maken en een betere break er in met wat atmosferische geluiden. Mischien wat herkenbaars erbij, een leuke vocal ofzo.

echt een vet funky ritme.......dit nummer grooved echt lekker weg. Alleen kun je inderdaad misschien wat van die a-ritmische breaks erin gooien, zodat hij niet heel de tijd door blijft denderen als een trein. Iets meer afwisseling zou van mij wel wat mogen eigenlijk. Maar door die a-ritmische breaks en misschien een wat langere break in het midden om tot rust te komen zou het wel al oke zijn denk ik. Er zit niet echt een stuk in het nummer waarbij je ff toch rust kan komen, iets van een vaag spacey stukje ofzo. Nja......in ieder geval gedaan hoor

Ga ik zeker doen een vaag Atmosferisch stukkie erin. Is een erg goed idee, eigenlijk was dit wat ik zelf nog miste in de track, maar ik kon er maar niet opkomen... Thnks!

Zou zo passen in een club
ik zou hem draaien.
Doet mij aan kyre records denken.
lekker mellow
PS Komt hij op plaat uit ?!

Ik laat m iig nog horen aan X-trax, ik moet daar toch nog 2 releases uitgeven... Ik weet alleen niet of dit de style techno is die ze zoeken daar. (de eerste is onderweg :D)

ok,

Ik ga er nog ff opzitten, het resultaat post ik hier nog wel!

Thanks iedereen!

kan je hem nog online zetten forcesupreme, je link doet het niet meer en ik ben net terug van vakantie en wil heel graag je mp3'tje downloaden om hem in mijn forcesupreme mapje te kunnen zetten ... :)

Origineel geplaatst door dextron
kan je hem nog online zetten forcesupreme, je link doet het niet meer en ik ben net terug van vakantie en wil heel graag je mp3'tje downloaden om hem in mijn forcesupreme mapje te kunnen zetten ... :)

Stom planet internet! Weer over mijn bandwidth heen zeker...

Ik probeer em morgen wel ff ergens te uppen...

Back