MC 808 STRESS!

Exoterrestrial

Het zal je kind maar weze 😳
Jawel, ook Exo's zijn onderhevig aan stress... 8o) :stupid :frons:

Ik heb een setje samples (wav formaat) die ik in de MC wil laden.
Dus:
- USB kabel van de MC aan de laptop
- verbinding gemaakt
- samples in de TMP /AUDIO IMPORT map op het kaartje in de MC gezet.
So far so good.
Uiteraard is het kaart sample geheugen van de MC niet zo groot als het kaartje zelf (2Gb).
dus, ik ga wav per wav inladen en saven.
- Import wav: OK
- Write sample/patch van CSAM001 (card sample geheugen 001) naar CrdA001: OK

Na dit enkele malen gedaan te hebben is het card sample geheugen vol.
Mijn redenering: card sample geheugen mag leeg want ik heb alles weggeschreven naar de kaart zelf.

Nu m'n vraag:
Hoe maak ik dit card sample geheugen leeg ZONDER dat m'n klanken die ik net heb weggeschreven ook verdwijnen?
Als ik het card sample geheugen leegmaak zijn m'n klankjes ook weg...
m.a.w. de naam van de klank staat nog op CrdA001 en dat is dan ook alles...
Ik werk met de nederlandstalige manual en logische opbouw is soms ver te zoeken...

Anyone???

Cheers,
Exo. :mega:

ik verwacht dat het zo'n beetje hetzelfde werkt als een mc909.. zo te lezen wel..
NADAT je ze geimporteert heb.. kan je die tmp folder weer leeg gooien.

sommige dingen zijn beetje typisch. zo ook samples choppen, voordat je kan choppen, moet je bij een mc909 wel de sample bewaren op de goede plek (kaartje of rom) daarna kan je choppen. krijg je nieuwe samples. maar je oude loop staat nogsteeds in geheugen.. die mag je dus zelf weer weggooien (de chops zijn immers leuker dan de loop). anyways.. voordat ik verder afdwaal :)
veel plezier :)

De sounds staan wel op het kaartje via de laptop en ik kan slechts enkele importeren en wegschrijven.
Maak ik dan het card sample geheugen leeg, dan zijn m'n weggeschreven klanken ook leeg.
Enkele de naam blijft nog overeind... :? :? :?

Iemand een betere werkwijze? :eureka:

Cheers,
Exo. :mega:

werkt niet? hmmm wat gek.. ik dacht echt dat ze het sample-gedeelte 1op1 hadden overgenomen van mc909.

card\tmp <- daar zet je de sample in..
die moest je via menuutje importeren, tijdens het importeren wel kiezen voor je kaartje (en je moet dus ook dubbele ruimte vrij hebben.. tijdens importeren word copietje gemaakt van je sample, en van dat copietje word de header aangepast)
dan heb je sample in geheugen en op kaartje staan (en een nutteloze copy in je tmp folder)
na het importeren kan je kiezen voor drumkit/patch .. kies voor de gein maar patch
edit je patch en bewaar die.
nu staat als het goed is op je kaartje
sample in de sample folder
patch in de patch folder
sample in de tmp folder..
de sample in de tmp folder kan je weggooien.
mc808 rebooten (dan staan de ongebruikte samples niet meer in geheugen)
je hoort nu nogsteeds die sample te kunnen terugvinden in je sample-lijst
en je hoort die patch te kunnen terugvinden..

zo niet, mijn welgemeende excuses.. dan werkt het gewoon echt anders dan mc909

Geen probleem,
ik gun iedereen dikke pret van zijn/haar machines.. tis zo'n plezierkiller als je iets niet doorkrijgt.

Enjoy.

Back