MDCB60 V2 Midi kit for JUNO60

ik heb de v1 van deze kit. Wat wil je erover weten?

Werkt bij mij prima! Er is alleen een dingetje mee; de kit gaat over zijn nek van midi clock geloof ik. JE moet dus wel een poort kunnen gebruiken waarover geen midi clock data gaat en dan werkt het prima. Als die data wel over dezelfde poort gaat dan lijkt het alsof er een midi buffer vol loopt en blijven er noten hangen.

Ik weet het niet meer zeker maar ik geloof dat dit bij v2 is opgelost. Anders forumlid Django even contacten, die kan je er alles over vertellen

Ik weet ook niet zeker of elke v1 dit heeft hoor. Ik heb bij mij thuis alle andere factoren uitgesloten waardoor ik met zekerheid kon zeggen dat de midikit gek werd van de midi clock. Ik geloof dat forumlid RomanLouis hetzelfde probleem ondervond..

Zelf heb ik er niet zo last van, nu ik het weet kan ik er rekening mee houden.

nou kitje net ingezet ,noten blijven hangen als hij midiclock krijgt aaaagh,ik heb maar 1 midi poort uit

dacht dat die bij v2 opgelost was ,of ze hebben me een v1 verkocht :(

minerva kit heeft ook best wel veel nadelen. als je gewoon wilt spelen is Roland MD-8 converts DCB to MIDI for MIDI control beter of een chd ding.

Ik heb een Minerva Kit.

Het grootste nadeel wat ik ermee ervaar is dat de midi thru altijd aanstaat.
Die kan je dus niet uitzetten.
En op de Juno60 zit geen local off (logisch want hij heeft standaard geen midi).

Dat betekent dat wanneer je opname medium binnenkomende midi data doorstuurt er een midilus ontstaat.
Heel irritant.
Ik werk met Cubase en los dit probleem op door twee sporen aan te maken voor de Juno60.
Een opname spoor en een "listen" spoor.
Als ik heb opgenomen en terug wil luisteren moet ik dus de track van het opname spoor naar het listen spoor slepen.
Niet erg elegant als je het mij vraagt.

MAAR:
Bovenstaand geklag staat wat mij betreft niet in verhouding tot de kwaliteit van de midikit.
Want ik ben echt super tevreden over die midikit.
Ik heb ook de Io in mijn Jupiter4 zitten (zelfde ontwerper) en daar ben ik ook zo tevreden over.
Werkt (ondanks de nadelen) supergoed!

Cuba7000: ik denk dat het bovenstaande probleem voor jou wel een dealbreaker kan zijn omdat je maar 1 midipoort hebt en dus weinig filtermogelijkheden hebt.
En je werkt niet met software vertelde je me laatst, dus deze Minerva kit kan misschien wel eens een hoop gedoe geven..

de midi zit geen local off op daardoor moet je de midi stekker out er uit trekken als je iets hebt in gespeeld met sliders anders heb je een crash.

thanks MatthewLeBlom en DRe voor de verduidelijking.
maar de minerva manual zegt
Save - Toggles soft midi thru. When on, incoming MIDI data are repeated on MIDI Out.

werkt wel met de oplab midi interface en m clock aan,vraag me niet hoe maar het werkt

Back