Spaghetti

Origineel geplaatst door JazzMann
draadloze kabels ?! :erm:

Via je eigen Sattelietverbinding. Misschien is dat de toekomst wel. Heb je helemaal weinig kabels nodig.

Eigenlijk gebeurt dat al in de professionele studio's. bassist uit Amerika in studio in de VS opnemen. Direkt verzenden via een satellietverbinding. Opnemen in Barcelona. Hoeft ie niet helemaal het Vliegtuig te nemen.

Dat is nou het voordeel van digitaal. dat is eigenlijk ook draadloos.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Catalunya
Via je eigen Sattelietverbinding. Misschien is dat de toekomst wel. Heb je helemaal weinig kabels nodig.

Eigenlijk gebeurt dat al in de professionele studio's. bassist uit Amerika in studio in de VS opnemen. Direkt verzenden via een satellietverbinding. Opnemen in Barcelona. Hoeft ie niet helemaal het Vliegtuig te nemen.

Lekker synchroniseren is dat... de bassist speelt altijd drie tikken later??? Dit gaat twee kanten op niet lukken; je kunt met zoiets wel een partij kunstmatig (ook) vertragen, maar op elkaar inspelen gaat niet...
Dat is nou het voordeel van digitaal. dat is eigenlijk ook draadloos.
Die snap ik niet?
:confused:

klitteband

klitteband

Ik gebruik klitteband kabelspanners. Das gemakkelijk vastgemaakt, en als je dingen wilt verhuizen is het ook zo weer los.
Het lijkt een beetje op dit maar dan gewoon in zwart en heel goedkoop in de macro ongeveer een jaar geleden.

Ik bedoelde eigenlijk dat ie bassist speelt en dat hij op een andere plek wordt opgenomen.

Dit gebeurt echt. Ik ben een keer in een studio geweest waar ze dit hadden gedaan.
Inderdaad zal er vertraging onstaan, maar als die gitarist die partitie hoort en meespeelt en dit weer verzonden wordt kunnen ze met de huidige digitale technieken makkelijk aan elkaar breien.

Met die opmerking digitaal bedoelde ik eigenlijk dat je alles intern hebt. Ik heb veel randapparatuur wat verbonden is met draden waar stroom (geen 220 Volt natuurlijk) doorheen gaat. De kans op inteferentie is groter dan wanneer je die zelfde apparatuur geintegreerd hebt. Neem een digitale mengtafel met ingebouwde compressor en effect. Werkt met enen en nullen. Zal je niet snel last hebben van interferentie.

Groet Erik

[]...
Inderdaad zal er vertraging onstaan, maar als die gitarist die partitie hoort en meespeelt en dit weer verzonden wordt kunnen ze met de huidige digitale technieken makkelijk aan elkaar breien.
[...]
Groet Erik

Uh... als je bedoelt een gitarist en bassist samen op afstand met transmissiedelay ertussen? Volgens mij krijg je dat ook met digitale spullen niet goed! De gitarist hoort zichzelf ook, en de bassist. En dat moet gelijktijdig zijn, dus... ergens mist er tijd.

Dit is OFF TOPIC. Heeft dus niet veel meer met de vraag te maken.

ik bedoel.

Er is een nummer gemaakt. Staat dus al op de harde schijf. Maar ze willen ( noem maar iemand Carlo Santana of Toots Tielemans) nog een gitaarsolo of monharmonicasolo in het stuk verwerken. Dan kan dat vanaf een afstand opgenomen worden. Dus niet tegelijkertijd spelen.

Groet

Dit is OFF TOPIC. Heeft dus niet veel meer met de vraag te maken.

ik bedoel.

Er is een nummer gemaakt. Staat dus al op de harde schijf. Maar ze willen ( noem maar iemand Carlo Santana of Toots Tielemans) nog een gitaarsolo of monharmonicasolo in het stuk verwerken. Dan kan dat vanaf een afstand opgenomen worden. Dus niet tegelijkertijd spelen.

Groet
OK. Sorry voor offtopic inderdaad.

Het komt er gewoon op neer dat de sytnhfabrikanten gewoon geen adapters erbij moeten doen, ze moeten er maar een transformator in doen en een 220 v kabel meegeven. Die klote adapters zorgen er ook weer voor dat je net een stopcontact niet kunt gebruiken omdat die adapter er weer voor zitten. Ze moeten die adapter (transformator) gewoon in het apparaat doen. Mits het niet past, want dat zal waarschijnlijk de clou ervan zijn. Dus ik moet niet zo zeiken.

Gewoon boeien en muziek maken, trouwens bedankt voor die lussen info, want ik had eerst een threath over ruis en dit had ik er niet in gelezen. Ik zal mijn setup eens onder de loep nemen.

Voor kabelbende en schoonmoederellende:

Bij de Hema verkopen ze voor weinig klitteband-kabelbindertjes.

Tja, die adaptors.

Kijk tegenwoordig moet je als je een apparaqat op de markt brengt er een CE keurmerk op aanbrengen. Bovendien moet zo'n mac hien voldoen aan allerlei EMC normen (radio interferentie). Een voeding is dan gewoon een lastig en duur makende optie. Je moet dan al snel ringkerntrafo's toepassen en allerlei afschermende maatregelen nemen.

Een toestel zonder voeding heeft hier geen last van en is dus stukken goedkoper. De consequentie is dan een adaptor.

Gelukkig is het tegenwoordig wel zo dat bij de wat duurdere apparaten een adaptor met netsnoer wordt bijgeleverd, zodat je tenminste meerder apparaten in je Hema stekkerdoos kunt stoppen.

Hee jonges. . . we zijn toch geen mietjes ?
Gewoon fanatiek muziek maken, heb helemaal geen tijd om me daar ook nogges druk om te maken , laat die spagetti maar spagetti zijn dan . . Laten we niet gaan lopen mierenneuken.
Het intresseerd me geen hol ! ...dat wou ik effe kwijt . . . bedankt

Origineel geplaatst door Tony Veganza
Hee jonges. . . we zijn toch geen mietjes ?

<bijzonder off-topic>
Ehhh, spreek voor jezelf... Maar mijn voorkeur interesseert jou vast geen eh, reet? :o:
</bijzonder off-topic>

Spagetti is lekker!

neen gewoon een beetje bij mekaar en audio vs elektriciteit uit elkaar (vooral de transfo's)

that's it.

Die GAMMA beugels is goed gevonden en die kabelgoot ook, maar zolang het homestudio blijft zal het ook zeer home- achting blijven bij mij

alles is lekker bijelkaar gebonden met van die plasticjes met ijzerdraadje erin. is wat netter. alle midi kabels zijn op 4 plekken van labels voorzien. alles gaat strak over de grond, is aan de statieven gespannen etc. de draden die van links naar rechts moeten (dus van me vfx naar me rack kast langs de jx1 annex psr70) daar zit mooie plank over zodat er wat sustain pedalen op kunnen en het beetje is weggewerkt. kortom het is nog niet eens zo'n ramp hier.

alleen die klote adaptors ja. maar goed dat de vfx een normale stekker heeft ;) me m160 strax ook en volgens mij de proteus en vintage keys ook dus dat scheelt weer wat onnodig lege stopcontacten in de stekkerdoos.

Origineel geplaatst door wesko
<bijzonder off-topic>
Ehhh, spreek voor jezelf... Maar mijn voorkeur interesseert jou vast geen eh, reet? :o:
</bijzonder off-topic>

Ik vraag me wel af waarom die kleuren van zijn avatar in regenboog kleuren zijn? Toeval?

Back