1 nul teveel?

Dat is toch niet de 505 die ik aan een medeforummer heb verkocht? Daar miste de backplate ook van, maar ging voor een heel andere prijs weg...

Het wordt tijd dat ik mijn Yamaha PSR-80000 ook maar eens voor 3000 euro te koop zet. ;)

Nope, jouw 505 is voor een forumvriendenprijsje naar mij gegaan. Die gaat hier niet meer weg hoor. Wordt binnenkort wel voorzien van diverse extra functies en knoppen ;)

dat gaat 'ie dus wel zeggen...

nee, echt niet.

want ik weet het ook niet, misschien de magische looks + klank + geen idee.... totaal geen verstand van, meestal ga ik in een grote boog om samplers heen. te arbeidsintensief.

ik verzin die prijzen ook niet, ik zie het gewoon om me heen. zelf heb ik een prophet 2002 aangeschaft, dat leek me een mooie middenweg, maar eigenlijk vraag ik me af, of ik niet beter een korg microsampler kan aanschaffen voor minder dan de helft, geen gezeur met diskettes en als je zorgt dat de klank van de samples lekker vintage is, dan zal het toch ook wel lekker vintage klinken ?!

mja die microsampler heb ik ook even gehad, het allergrootste nadeel was dat de sequencer maar 1 play part had, dus een track maken met de samples gaat gewoon niet ;{

naar mijn weten kon je ook niet verschillende samples spelen op verschillende midi kanalen

DIe Microsampler klinkt al behoorlijk "vintage" uit zichzelf!

mja die microsampler heb ik ook even gehad, het allergrootste nadeel was dat de sequencer maar 1 play part had, dus een track maken met de samples gaat gewoon niet

naar mijn weten kon je ook niet verschillende samples spelen op verschillende midi kanalen

Ik heb hele platen met alleen dat ding gemaakt in die sequencer, kan toch makkelijk meerdere samples afspelen tegelijkertijd in die sequencer hoor!

samples afspelen kan ook wel, maar je kan maar 1 part "inspelen"zegmaar..
je kan onder elke toets een sample plaatsen en af laten spelen, maar je kan niet een baslijn inspelen en daarna nog een melodielijn hij is meer gericht op loops dus eigenlijk

samples afspelen kan ook wel, maar je kan maar 1 part "inspelen"zegmaar..
je kan onder elke toets een sample plaatsen en af laten spelen, maar je kan niet een baslijn inspelen en daarna nog een melodielijn hij is meer gericht op loops dus eigenlijk

Nouja met een beetje kunst en vliegwerk/plakband en PRIT ragtag knutselen lukt dat wel hoor (Je kan toch zones instellen 1 oktaafje voor de bass, 2 voor de synth, eentje voor de drums)...prachtig zo een beperkt instrument zonder al te veel poespas helemaal flashback naar de jaren 90 toen je een hele track moest maken met een Roland S10/MKS100!!! (4 samples met totale samplingtijd van 4 seconden) dan is die Microsampler toch echt lichtjaren meer geavanceerd met MINUTEN samplingtijd (en realtime filters!) :D

Ik heb nog nooit met loops gewerkt op dat ding trouwens

haha daar heb ik geen geduld voor :D

de interne effecten zijn wel weer cool om samples te mangelen

Back