midi hapert

Jur

abstract
Even een vraag:

Ik heb een pc (800 mhz) + cakewalk sonar + midiman 1x1 midi-interface

Hiermee stuur ik aan:

waldorf microwave xt - dan via midi thru:
drumstation en dan weer midi thru:
yamaha tg-33

Nu heb ik dat als ik bijv. 11 midi-sporen tegelijk laat lopen hij af en toe hapert, blijft hangen.

Waar kan dat aan liggen:

-de computer , te langzaam?
-midi thru???

Iemand een idee??

Volgens mij is dit hier al vaker besproken, het ligt gewoon aan je pc, waarschijnlijk aan Windows. Zorg dat je alle andere applicaties afsluit. Ook de icons rechtsonder op de taakbalk moeten uit of weg. Windows heeft nl. de gewoonte om allerlei onduidelijke zaken op willekeurige momenten uit te voeren, zodat het lopende programma, sonar, gewoon even stopt of hapert, zoals jij het noemt.

Wat voor moederbord heeft je computer? (als je niet weet even het boekje opzoeken)
Misschien werkt de USB niet mee zodat je midiman niet optimaal presteerd.
Of als je dat apparaat aan een USB hub hebt dat dit ook niet lekker gaat.

hij deed het altijd prima, maar nu ik steeds meer sporen gebruik,ja ik ga vooruit, hapert hij af en toe...
kan het aan teveel noten per keer liggen??

ik heb ook n's een keer zo'n USB midiman geprobeerd en had ook haperingen.
Ik werkte toen met een PIII 600 en ASUS cus l2C moederbord.
Ben toen overgestapt naar een midex van Steinberg en was ervan af.
Niet gezegd dat het niet kan werken maar het probleem bij mij zat dus in de communicatie
van de USB M-audio met de pc.

gr. Tom

maar zo`n midex is toch ook gewoon usb??? ik geloof dat midiman toch wel een goed merk is?

De midex 8 is inderdaad ook USB.
De midiman usb haperde echter bij mij, de midex niet. Gewoon praktijk ervaring.

gr. Tom

Ik merk zelf dat als ik onder Windows 2000 Logic in de task manager het proces de priority Above Normal mee geef het allemaal wat strakker loopt. Daarboven geeft het weer problemen omdat ie dan priority van je drivers e.d. gaat snoepen. Lijkt mij dat dat ook wel gaat helpen bij andere sequencer pakketten.

Eventueel kun je een snelkoppeling aanmaken waarmee je het programma altijd in Above Normal kunt opstarten.

Back