[eventide] Reverb 2016

Eventide heeft in samenwerking met "Princeton Digital" de Reverb 2016 ontwikkeld. De 'Reverb 2016' biedt een aantal legendarische reverb algorithmes uit de originele SP2016: Stereo Room, Room Reverb en High Density Plate. Alle aspecten van de originele effecten zijn gerecreƫerd... inclusief alle details en opties van de zogenaamde 'user parameters'.

2016-Front_a.gif

linkerhelft van de Reverb 2016

De Hardware is helemaal up-to-date... met led-krans potmeters, 24 bit AD/DA conversie.. Digitale I/O.. midi.. etc.

Naast de originele algorithmes heeft Eventide een aantal 'nieuwe' programma's toegevoegd.. die qua instellingen van 'early reflextion'.. modulatie etc. veel uitgebreider en accurater zijn dan de originelen uit de 2016.

De keuze om de 'oude' programma's ook ongewijzigd aan te bieden spreekt mij in ieder geval erg aan.

Meer info: http://www.eventide.com

Was er al een prijs bekent , ik weet van eventide dat ze hele mooie
galm units maken maar de prijs was voor mij nooit haalbaar.
Misschien valt deze Reverb 2016 wel binnen mijn budget en komt
er eindelijk een eventide in het rack*D

Aan alleen al die led potmeters kun je het afzien.

Maar 6 reverbs in een kastje.
Ook niet veel!

Reacties..

Reacties..

Tja.. het schijnt dat de reacties van 'top-producers' (wie dat ook mogen zijn) erg positief waren.. omdat de oude 2016 reverbs zo ongeveer net zo legendarisch zijn als die van de PCM70 (Lexicon).

dus eventide galmen zijn weer de overtreffende trap boven DE tc en lexicons?!

wat is de (klank-)eigenschap(-en) wat ze dan zo goed maakt ?

Origineel geplaatst door endonyx
dus eventide galmen zijn weer de overtreffende trap boven DE tc en lexicons?!

wat is de (klank-)eigenschap(-en) wat ze dan zo goed maakt ?

Ender, ik zou gewoon eens een keer beginnen met een MIDI keyboardje :D

bikkel >>> 8o)

eej het is toch niet verboden om te mogen leren ;)

Extra

Extra

Eventide is erg goed.. en vooral de Orville is een zeer gewaardeerde, en helaas erg dure, effectenbak. Het is een beetje een vreemde eend in de bijt.. maar dat heeft natuurlijk ook z'n voordelen.. vooral omdat de klank ook echt herkenbaar anders is (kan zijn).

Ja mooi, die nieuwe bak...

Prijs zal nog steeds wel erg duur zijn :)

Sommige Eventide bakken vallen bij mij
onder de noemer "klassieker"..., vooral de
H3000 is mijn favoriet! Orville rules too.

Andere klassieke effectenbakken zijn de TC 2290,
Lexicon PCM70 (al eerder vernoemd), PCM42,
Roland RE=501/SRE-555, EMT-240 enz.

Misschien eens een ideetje om een "klassieke
effecten" thread te beginnen!

Mvg.

CoolRunning

Interessant..

Interessant..

Jip.. interessant zo'n "beroemde effecten" thread.. maar dan wel graag met bijbehorende duidelijke samples.. zodat je echt kunt horen wat nou zo bijzonder is aan een PCM70 reverb... en hoe die anders is dan bijvoorbeeld een MPX1.. een TC3000 of gewoon een Virtualiser van Behringer.

hmmmd an zou je voor de goede vergelijking tussen modellen wel steeds hetzelfde sample of setje samples moeten gebruiken!! IDEE ;)

bv. een snare en een rimshot,een korte synth en een lange synthtoon en een vocal sample

en dan dus bv. de 1e sample droog en dan 1 op 10% en 1 op 30% ofzo iets iig!

Origineel geplaatst door endonyx
hmmmd an zou je voor de goede vergelijking tussen modellen wel steeds hetzelfde sample of setje samples moeten gebruiken!! IDEE ;)

bv. een snare en een rimshot,een korte synth en een lange synthtoon en een vocal sample

en dan dus bv. de 1e sample droog en dan 1 op 10% en 1 op 30% ofzo iets iig!

volgens mij is het beste om dan bij www.noisevault.com de impulses te downen van de betreffende effecten, en die door SIR heen te rammen.....dan krijg je precies het effect te horen...we kunnen natuurlijk dan ook onze eigen impulses maken en toevoegen..wil nog steeds zoiets doen met de effecten uit de RV7000 module in reason ;)

qua klassieke effecten wil ik nog ff de boss SE50 en vooral SE70 toevoegen ;)

Back