Korg Trinity met HDR-TRI: crasht bij starten

rayd8

Nieuwkomer
Goede morgen,
Ik heb een vraagje over een oude Korg Trinity die ik probeer uit te breiden met de HDR-TRI-optie (omdat ik hier ook nog de PBS (sampling) expansie heb liggen en daarvoor dan ook graag een externe ZIP of Jaz (of op zijn minst CD-ROM) zou willen gebruiken om de samples te laden/bewaren.
Ik heb het HDR-TRI-board geïnstalleerd, maar als ik de Trinity opstart 'crasht' hij met een cryptische melding die als ik het goed heb begrepen een scsi timeout genereert (zie bijlage). Het vreemde is dat dit ook gebeurd zelfs al is er niets aangesloten aan de scsi-poort??? Heeft iemand zulks al ondervonden? Ter info: De fout blijft ook bestaan als ik een externe SCSI CD-ROM aansluit (die perfect werkt op mijn K2000 dus bekabeling en drive zijn in orde)? De fout verdwijnt als ik de HDR-TRI ontkoppel.

Bedankt voor alle tips & hulp.
Grt,

Ray

Hieronder de foutmelding:
DSC_0325.jpg

Duidelijk het HDR-TRI board wat niet goed is of niet goed is aangesloten ,
staat er verder het laatste software op :)

Een scsi timeout geeft aan dat bij het opstarten de Trinity iets niet kan vinden of geen bevestig krijgt ,
het kan zijn dat het board defect is.
Ik heb dit trouwens wel een keer gehad met een Akai sampler daarvan was de Fuse
kapot dit is een soort beveiliging en dan start het apparaat niet door .
Ik kan echter op het board geen fuse herkennen .

Hi Digimod,

Eerst en vooral, superbedankt voor de hulp!

Ik heb op de Trinity v2.4.1 staan (omdat ik ook het SOLO-board geïnstalleerd heb).
Maar als ik de Trinity (met HDR) opstart geeft hij bij het opstarten HDR Installed en ergens toont hij dan ook version -1.-1 > ik zal dadelijk even kijken of ik een afbeeldign hiervan kan uploaden en toevoegen.
Enkel wanneer ik de HDR deconnecteer van het moederbord van de Trinity start de Trinity terug correct op.
Ter info: ik heb ook de PBS geïnstalleerd en die geeft geen problemen.
Ter info2: dit is een Trinity van lot U3 (dus eentje die de moederbordwijziging nodig heeft om de HDR of SCSI-optie te kunnen installeren. De wijziging werd door een electronisch ingenieur gedaan, zonder HDR start ie prima op en werkt alles op de Trinity)
Grtz,

Ray

HDR version -1.-1???

HDR version -1.-1???

Voila, hier is het bootscherm dat verschijnt als ik de HDR geïnstalleerd heb:

DSC_0334.jpg

Kan iemand me bevestigen dat dit normaal is? Of is hier sprake van een defecte HDR-kaart misschien?

Grt,

Thierry

Hoi Allen,

Ik heb intussen even een extra test gedaan door v3.1.1 te installeren (nadat ik alle addon boards heb verwijderd) + daarna één voor één elk addon board terug te installeren (eerst HDR-TRI, daarna PBS-TRI), maar vanaf ik de HDR-TRI installeer geeft hij nog steeds dezelfde foutmelding (zie screens in bijlage)... Ook een reset via ENTER+5 of RESET+5 heeft niet geholpen...
Weet iemand nog wat magisch wat ik zou kunnen proberen? Hartelijk dank voor enige hulp.
Groetjes,

Ray

DSC_0360.jpg

Hoi Allen, spijtig genoeg nog geen oplossing... Mocht iemand ideetjes hebben: shoot :-)

Het kan niet een probleem zijn met termination? Zo te zien is dit board niet auto-terminated. Misschien geld dat wel voor de K2000.

Daarnaast zie ik in de manual dat alleen voor HDD SCSI ID 0-6 gebruikt kan worden. Voor MO alleen ID 6.

Dit alles zou dan echter niet verklaren waarom ie zonder devices niet opstart...

Back