Rm1x + dr.Sample sp202

clubdoctor

Nieuwkomer
Goeden morgen liefhebbers,

Ik ben nieuw mbt Midi.......
Mogenlijk krijg ik hier een antwoord op mijn vraag.

Ik heb een Boss sp202 (sampler) en wil in de toekomst een drumcomputer aanschaffen.
Mijn oog(lees gehoor) is gevallen op de Yamaha Rm1x (wegens prijs-prestaties)
Mijn vraag is dan nu: is het mogenlijk de samples aan te sturen via de Rm1x en wat voor effecten kan ik er dan nog overheen laten gaan.

Ik heb dus alleen over de sp202 en de Rm1x.

alvast bedankt voor jullie reactie.
groeten,
Gert-Jan

Attachments

• rm_screen[1].gif
    rm_screen[1].gif
    15,5 KB · Bekeken: 113
je kan je samples triggeren vanuit de rm1x. midi out van de rm1x naar de midi in van de sp202 en dan het juiste kanaal selecteren.

extra fx erover kieperen gaat niet vanuit de rm1x (die heeft geen audio in) dan zul je een fx box moeten bij aanschaffen.

cheers

Thanx voor je reactie, 't geef me een goed gevoel om hem aan te schaffen.
Ik zou het zonde vinden als het niet zou kunnen. Dit zou me toch belemmerd hebben met de aanschaf van de Rm1x.

toch nog een vraagje: als ik een sample wil aansturen via de Rm1x kan ik dan wel de fx van de sp 202 gebruiken.

Origineel geplaatst door clubdoctor
Thanx voor je reactie, 't geef me een goed gevoel om hem aan te schaffen.
Ik zou het zonde vinden als het niet zou kunnen. Dit zou me toch belemmerd hebben met de aanschaf van de Rm1x.

toch nog een vraagje: als ik een sample wil aansturen via de Rm1x kan ik dan wel de fx van de sp 202 gebruiken.

je kan alles doen met de SP202 zoals je dat nu ook al doet...alleen wordt dan het "Triggeren" van de geluiden uit je SP202 door de rm1x gedaan..dus ipv dat je zelf een knopje op de SP202 indrukt, doe je dat via de RM1x.....

iets anders: je zegt dat je een drumcomputer zoekt, nou is de rm1x in mijn ogen meer een hardware sequencer/groovebox dan een echte drumcomputer.....er zijn betere drumcomputer te vinden zeg maar, maar de sequencer van de rm1x is wel weer heeeel goed

Olaf

thanx Olafmol voor je uitleg,

Je hebt gelijk ik zoek geen echte drumpc. maar een groovebox achtig iets.
Ik denk dat ik het maar moet doen of heb je andere tips.

gr.
Gert-Jan

sequencer van de rm1x is echt super, de arpeggiator is eveneens lekker meegenomen ... ikzelf heb een korg electribe ik vond dat de klanken net iets vetter waren

Origineel geplaatst door clubdoctor
thanx Olafmol voor je uitleg,

Je hebt gelijk ik zoek geen echte drumpc. maar een groovebox achtig iets.
Ik denk dat ik het maar moet doen of heb je andere tips.

gr.
Gert-Jan

ik zou het doen..prima bakkie......niet iedereen is even tevreden over de geluiden, maar ik vindt ze prima bruikbaar....en je hebt er ook een samplertje bij, dus dat komt wel goed.....als je het budget hebt is een RS7000 natuurlijk nog vetter ;)

Zekers een RS7000 kost nog even wat veel , ik ben er wel over uit dat ik de Rm1x maar moet aanschaffen.

dank jullie wel voor de reacties in dit forum

vriendelijke groeten,
G-J
:okdan:

Back