Nog nooit van gehoord: Tiracon 6V synth

Soort van poly61/dk700 dingetje met iets scherpere rez en kennelijk ook midi.
Met name een curiositeit zou ik menen.

maar 750 euro??Lijkt me een beetje hooggegrepen..
Alhoewel ik nergens meer van sta te kijken dezer dagen..:)

Heb je iets nog nooit gehoord, ga dan eens naar de zoekfunctie met dat vreemde woord.

Die hoort wat mij betreft thuis in uitspraak van de dag!! :mega:

'k had van deze bak ook nog nooit gehoord.. klinkt best goed VCO's.. maar 750 euro.. tja..

Hij heeft zelfs een dedicated webpage met spannende foto's waarvan hieronder een voorproefje.. click de pic om naar binnen te gaan :D

is dat z'n vriendin?
is het het geld waard?
bijzonder/ weinig voorkomend, maar klinkt ie een beetje ?

is dat z'n vriendin?
is het het geld waard?
bijzonder/ weinig voorkomend, maar klinkt ie een beetje ?

Hint.. click op de chic om op de wesite te komen.. zelfde handeling de tracks van 6 te beluisteren *D :mega:
Aldaar dus wat inside information. Klinkt wel ok vind ik maar een VCO volgens de info. Heeft wel een sub als ik sommige audiovoorbeelden hoor. Beetje als een Juno maar dan met de bediening waar je telkens een adres moet intoetsen om bij een parameter te komen.. ruk dus.. zoals op een akai AX73 of een Siel DK700

Ik heb vroeger ooit eens een defect exemplaar gekocht op een rommelmarkt voor 55 gulden. Qua ontwerp deed hij mij aan een Poly-800 denken, maar dan groter en nu lees ik, met VCO's. Maar dat was eind jaren '90 nog niet populair. Toen kostte een Poly-800 ook geen habbekrats.
Er was geen geluid uit te krijgen, behalve wat gekraak. Hij werd dezelfde week nog door een verzamelaar gekocht. Hopelijk heeft hij het apparaat weer aan de praat weten te krijgen.

750 euro is inderdaad wel aan de érg hoge kant. De demo van Olo Garb klinkt op sommige momenten best wel indrukwekkend, maar als ik zou moeten kiezen tussen een Tiracon, een JX-8P, of een Korg DW-8000, dan zou de Tiracon niet op de eerste plaats eindigen. De Tiracon is meer voor de verzamelaars van zeldzame instrumenten.

Back